|
مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، جلد ۶، شماره ۱۰، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
زیرساختهای فرهنگی آموزشی در طراحی و اجرای محیطهای یادگیری الکترونیکی |
|
چکیده فارسی مقاله |
فرهنگ بهطور کلی و ارزشها و نرمهای غالب در یک جامعه با ترسیم مطلوبیتها ، قالب ها و حتی فرایندها نقش مهمی در ایجاد و شکلدهی فعالیتها، شیوهها و فناوریهای آموزشی ایفا میکنند.لازم به ذکر است که فناوری ها پدیده های خنثی نیستند؛ بلکه پدیده های مختص به فرهنگ است که در بطن زمینههای فرهنگی ایجاد میشوند. فناوریهای آموزشی برآمده و متأثر از فرهنگ و زمینهای هستند که در آن محیط شکل گرفتهاند و بالطبع منعکسکننده خصیصهها، انتظارات و نیازهای خاص آن جامعه میباشد. بنابراین معرفی و آوردن فناورهایی (مانند CMS, LMS و غیره که با نرمهای متفاوت با نرمهای ما طراحی شدهاند) میتواند پاردایمها و جریانهای فکری غالب را به چالش بکشد. از این رو بسیاری مهمترین پیش نیاز آموزش الکترونیکی را تغییر پارادیمهای فرهنگی آموزشی میدانند. این مقاله تلاشی جهت بحث و بررسی مؤلفههای فرهنگی - آموزشی در طراحی و کاربست یادگیری الکترونیکی میباشد. شناخت صحیح بسترها و مؤ لفههای فرهنگی- آموزشی کشور خودمان در کنار شناسایی زیرساختهای فرهنگی-آموزشی فناوریهای عرضه شده می تواند عاملی مهم و کلیدی در طراحی، کاربست و در نهایت بومی کردن این فناوریها میباشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فرهنگ، یادگیری الکترونیکی، ابعاد فرهنگی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
داود معصومی | davood masoumi دانشگاه گوتنبرگ سوئد
بتول معصومی | batool masoumi پیام نور واحد بناب
|
|
نشانی اینترنتی |
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/JMPES/article/view/6255 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1091/article-1091-381077.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|