International Journal of Psychology، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۲۳-۱۴۹

عنوان فارسی The Effects of the Moderating Variables (Family, Education, Peer Group) on the Association between Extraversion and Identity Styles
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effects of the Moderating Variables (Family, Education, Peer Group) on the Association between Extraversion and Identity Styles
چکیده انگلیسی مقاله The present study aims at examining the effects of moderating variables on the association between extraversion and identity styles. A quantitative research method (descriptive and survey) was employed. The sample included high school students (n=380) aged 17 and 18. Data was collected through self-administered questionnaires. Hierarchical regression analyses were used. In the first stage, the relationship between extraversion and normative style was significantly moderated by the level of education (β= .10, p
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Extraversion, Identity styles, Moderating Variables

نویسندگان مقاله دکتر علیرضا قربانی نویسنده مسیول | mohammad alireza ghorbani nevisandeh election
دانشگاه پیام نور

دکتر هاسلیندا عبدالله | mohammad هاسلیندا abdollah
یو پی ام مالزی

دکتر نوبایا احمد علی | mohammad nobaya ahmad ali
یو پی ام مالزی

دکتر معروف رودزان | mohammad marouf رودزان
یو پی ام مالزی


نشانی اینترنتی http://www.ijpb.ir/en/ManuscriptDetail?mid=329
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله‌ تحقیقی‌ (پژوهشی‌)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات