|
International Journal of Psychology، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۲۳-۱۴۹
|
|
|
عنوان فارسی |
The Effects of the Moderating Variables (Family, Education, Peer Group) on the Association between Extraversion and Identity Styles |
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effects of the Moderating Variables (Family, Education, Peer Group) on the Association between Extraversion and Identity Styles |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present study aims at examining the effects of moderating variables on the association between extraversion and identity styles. A quantitative research method (descriptive and survey) was employed. The sample included high school students (n=380) aged 17 and 18. Data was collected through self-administered questionnaires. Hierarchical regression analyses were used. In the first stage, the relationship between extraversion and normative style was significantly moderated by the level of education (β= .10, p |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Extraversion, Identity styles, Moderating Variables |
|
نویسندگان مقاله |
دکتر علیرضا قربانی نویسنده مسیول | mohammad alireza ghorbani nevisandeh election دانشگاه پیام نور
دکتر هاسلیندا عبدالله | mohammad هاسلیندا abdollah یو پی ام مالزی
دکتر نوبایا احمد علی | mohammad nobaya ahmad ali یو پی ام مالزی
دکتر معروف رودزان | mohammad marouf رودزان یو پی ام مالزی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.ijpb.ir/en/ManuscriptDetail?mid=329 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقاله تحقیقی (پژوهشی) |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|