این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 11 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۱، شماره ۴۴، صفحات ۱۳۱-۱۵۱
عنوان فارسی
آسیب شناسی و ارائه الگوی آموزش درس طرح مرمت و احیای بناهای تاریخی ـ فرهنگی در دوره کارشناسی
چکیده فارسی مقاله
حفاظت و احیای اماکن فرهنگی ـ تاریخی مهارتی میان رشته¬ای است که نیازمند دانسته¬های متنوعی از دیگر تخصصهای مهندسی و هنر و علوم اجتماعی است. به همین دلیل، آموزش این رشته دارای ابعاد گوناگون و پیچیدگیهای خاصی است. میراث غنی تاریخی و فرهنگی سرزمین ایران، چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع و کیفیت، اهمیت تدوین و رعایت استانداردهای حرفهای و نظام ترویجی و آموزشی متناسب با آن را دوچندان می¬کند. از آنجایی که بخش عمدهای از این نظام در قالب برنامه های آموزش عالی در دانشگاهها تنظیم شده است، و با توجه به کاستیهای موجود در زمینه تربیت نیروی متخصص و حرفهای که تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد، در این مقاله تلاش شده است تا با آسیب شناسی بخشی از دروس ارائه شده در برنامه دوره کارشناسی مرمت و احیای بناهای تاریخی، الگوی اصلاح شده آن نیز ارائه شود
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، مرمت، حفاظت، احیا و میراث فرهنگی،
عنوان انگلیسی
Evaluation and Presentation of a New Method to Teach "Conservation and Adaption of Historic-Cultural Places" Course In Bachelordegree Program
چکیده انگلیسی مقاله
As an interdisciplinary profession, conservation of historic places has a vast connection with other branches of knowledge such as engineering, art and social science. The education of this profession, for the same reason, is a complicated and multidimensional issue. The rich and numerous cultural and historical heritage of Iran indicate the significance of establishing appropriate standards and educational programs for the promotion of this profession. Because of the main body of these programs are focusing on the higher education courses in universities, and due to inappropriate syllabus and quality of such courses, this article aims to evaluate some main part of the bachelor degree program and also present a revised method of teaching in this field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شاهین طلوع آشتیانی | tolou ashtiani
عضو هیئت علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدرس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان میراث فرهنگی
مجید ضیایی |
مدرس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_657_c2d6470ee3a1fd29fcf183f0b11f7363.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-364429.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات