این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 19 آبان 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۱۸۵-۲۰۶
عنوان فارسی
توسعۀ رهبری آموزشی نوکیش در مدارس جهان امروز و ارائۀ الگو
چکیده فارسی مقاله
در جهان امروز، رهبران آموزشی نمیتوانند به سبک گذشته رهبری کنند و لزوماً باید از رهبری نوکیش بهرهمند شوند. هدف پژوهش حاضر، توسعۀ رهبری آموزشی نوکیش در مدارس جهان امروز و ارائۀ الگو بوده است. مطالعه به شیوۀ کیفی ـ سنتزپژوهی انجام شده است. محیط پژوهش شامل کلیۀ مقالات منتشرشده (2024-2010) و شیوۀ نمونهگیری هدفمند تا حد اشباع دادهها بوده و بدینترتیب انتخاب نمونهها تا 38 مقاله تا حد کفایت دادهها ادامه یافت. از پایگاههای اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. برای تحلیل دادهها از شیوۀ دستهبندی مفاهیم باز، مفاهیم سازماندهنده و مفاهیم فراگیر استفاده شد. بهطورکلی، نتایج نشان داد که الگوی توسعۀ رهبری آموزشی نوکیش شامل ابعاد هشتگانه (حرفهایشدن، یادگیری سازمانی، استفاده از فناوریهای نوین، پویاسازی دانش سازمانی، آیندهمحوری، کسب بازار آموزشی، نوآوری آموزشی، بهاشتراکگذاری تجربه) است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری آموزشی نوکیش،سنتزپژوهی،مدارس،جهان امروز،الگو،
عنوان انگلیسی
Developing Transformational Educational Leadership in contemporary Global Schools: Proposing a Model
چکیده انگلیسی مقاله
In today’s world, educational leaders can no longer rely on traditional leadership styles; rather, they must adopt transformational leadership approaches. The present study aimed to develop a model for transformational educational leadership in contemporary global schools. The research employed a qualitative meta-synthesis approach. The research population consisted of all relevant published articles from 2010 to 2024, and purposive sampling continued until data saturation was achieved, resulting in the selection of 38 articles. Data were collected from reputable national and international academic databases. Data were analyzed using a method based on the categorization of open, organizing, and overarching concepts. Overall, findings indicated that the proposed model of transformational educational leadership consists of eight key dimensions: professionalization, organizational learning, utilization of modern technologies, dynamization of organizational knowledge, future orientation, acquiring an educational market, educational innovation, and experience sharing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رهبری آموزشی نوکیش,سنتزپژوهی,مدارس,جهان امروز,الگو
نویسندگان مقاله
فرهاد شفیع پور مطلق |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی واحد محلات، دانشگاه آزاد اسلامی، محلات، ایران
حیدر تورانی |
استاد مدیریت آموزشی پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_217033_4d309cfac9c855f11f045759274a10c4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات