این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۹، شماره ۷۹، صفحات ۱۳۵-۱۶۳

عنوان فارسی آسیب شناسایی طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه فراجا
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: خدمت وظیفه عمومی علاوه بر تأمین اهداف دفاعی و نظامی، قادر است فرصتی اجتماعی برای مشمولان از طریق مهارت آموزی تامین نماید. پژوهش حاضر به منظور کاربردی شدن این دوره ها به منظورشناسایی آسیب های مهارت آموزی سربازان منقضی خدمت در فراجا انجام شد.
روش: پژوهش حاضر از نوع کیفی و ازحیث هدف، کاربردی است. مشارکت کنندگان این پژوهش، شامل مسئولان ستادی و اجرایی مرتبط با طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح در سال 1402- 1400، و سربازان منقضی خدمت فراجا است که دوره های مهارت آموزی را سپری نموده اند.بر اساس اصل اشباع نظری با تعداد 44 نفر مصاحبه (تعداد 12 نفر مسئولان ستادی ، تعداد13 نفر مسئولان اجرایی و 19 نفر از سربازان منقضی خدمت مصاحبه شد. برای تجزیه‌ و تحلیل داده ‌های از فن تحلیل استفاده‌ شد. تحلیل کدهای شناسایی شده از طریق کدگذاری، دسته بندی ومضامین و مفاهیم با استفاده از نرم افزارهای تحقیقات کیفی مکس کیودا انجام شد.
یافته ها : یافته ها : طرح مهارت آموزی و اشتغال‌زایی در سه مرحله قبل ، حین و بعد از خدمت آسیب شناسی شد که 7 آسیب مربوطه به قبل از خدمت ، 9 آسیب مربوط به حین خدمت و 11 آسیب برای اشتغال زایی بعد از خدمت احصا گردید.
نتیجه گیری: با توجه به نتایح ،نیازسنجی مهارت‌ها در بازار کار ،تدوین محتوای آموزشی و پیاده سازی برنامه‌های اجرایی متناسب، گفتمان سازی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، تامین محل اجرای و الزامات دوره‌های مهارت آموزی ،تقویت انگیزه و تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات و بستر مناسب برای هماهنگی سازمان های مسئول مهارت آموزی سربازان منقضی خدمت مهارت آموخته فراجا پیشنهاد می شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آسیب های مهارت آموزی،سربازان منقضی خدمت،فراجا،

عنوان انگلیسی Identifying the disadvantages of training retired soldiers in Faraja
چکیده انگلیسی مقاله Introduction &purpose: In addition to meeting defense and military goals, public service is able to provide social opportunities for those involved through skills training. The present study was conducted to identify the harms of skills training for soldiers who have completed their service in Faraja in order to make these courses practical.
Method: The present study is qualitative in nature and is applied in terms of purpose. The participants of this study included staff and executive officials related to the Armed Forces Skills Training Plan in 1400-1402, and retired soldiers of Faraj who had completed their military service in skills training courses. Based on the theoretical saturation principle, 44 people were interviewed (12 staff officials, 13 executive officials, and 19 retired soldiers). Data analysis was used to analyze the data. The identified codes were analyzed through coding, classification, themes, and concepts using Max Quda qualitative research software.
Findings: The skill training and employment plan was analyzed in three stages: before, during, and after service. Seven issues were identified in the pre-service stage, nine issues during the service, and eleven issues in the post-service employment phase.
Conclusion: According to the results, skills needs assessment in the labor market It is recommended to develop educational content and implement appropriate executive programs, create a discourse and culture through the media, provide a place for implementation and requirements for skill training courses, strengthen motivation, and exchange and share information and a suitable platform for coordinating organizations responsible for skill training for ex-servicemen who have learned skills.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آسیب های مهارت آموزی,سربازان منقضی خدمت,فراجا

نویسندگان مقاله ناصر عسگری |
دانشیار گروه مدیریت،دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری،تهران،ایران

یدالله علیزاده |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

اسماعیل اسدی |
دانشیار گروه مئیریت ، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری ، تهران ، ایران

یوسف محمدی مقدم |
استاد اتمام گروه مدیریت قضایی ، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ، تهران ، ایران


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_104753_2f8aa9455e90db6675d8f24962302b0c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات