این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۹، شماره ۷۹، صفحات ۷۷-۱۰۵

عنوان فارسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تعلق سازمانی نیروی انسانی در راستای ارتقاء بهره وری و توسعه برند (مطالعه موردی: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران)
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تعلق سازمانی نیروی انسانی در راستای ارتقاء بهره وری و توسعه برند (مطالعه موردی: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی می باشد، و به لحاظ روش در گروه تحقیقات پیمایشی و بر مبنای نتیجه از نوع تحقیقات توصیفی قرار می‌گیرد. در تجزیه و تحلیل از دو آزمون کفایت کیزر- میر – اولکین و آزمون کرویت بارتلت استفاده کرده و نتیجه نشان داد می‌توان برای پاسخ به این سوال از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده نمود و سپس با تهیه پرسشنامه محقق ساخته و ارزیابی روایی و پایایی آن در بین کارکنان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پخش گردید پس از گردآوری اطلاعات با انجام تحلیل عاملی اکتشافی با توجه به سوالات پرسشنامه متغییرها را مورد تحلیل قرار داده و سپس بر اساس رتبه بندی فریدمن رتبه متغییرها مشخص شد.پارامترهای تاثیر گذار منتج از تحقیق در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: در مدل استخراجی عوامل رضایت شغلی ( شرایط فیزیکی، فرصت های پیشرفت، نظام پرداخت، سبک رهبری، جو سازمانی، نوع شغل)، عوامل تعلق سازمانی ( مشارکت داشتن، تناسب انتظارات متقابل فرد و سازمان، تناسب بین شخص و شغل و داشتن فرصت رشد )، عوامل بهره وری نیروی انسانی ( توانایی، انگیزش، درک و شناخت، بازخورد، اعتبار، سازگاری، حمایت سازمانی) عوامل توسعه برند ( یکپارچه سازی منابع سازمانی، همسویی استراتژی های سازمان، بهبود مستمر، انعطاف و رفتار عقلایی ) می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت شغلی،تعلق سازمانی،بهره وری نیروی انسانی،توسعه برند،

عنوان انگلیسی factors on job satisfaction and human organization in improving productivity and production development (case study: Islamic Republic of Iran Railway Company)
چکیده انگلیسی مقاله .The purpose of this research is to identify and prioritize factors affecting job satisfaction and organizational belonging of human resources in order to improve productivity and brand development (case study: Islamic Republic of Iran Railway Company). This research is practical in terms of purpose, and in terms of method, it is placed in the group of survey research and based on the result of descriptive research. In the analysis, two Kizer-Meier-Olkin adequacy tests and Bartlett's sphericity test were used and the result showed that exploratory factor analysis can be used to answer this question, and then by preparing a researcher-made questionnaire and evaluating its validity and reliability among The employees of the Islamic Republic of Iran Railway Company were distributed after collecting the information by conducting an exploratory factor analysis according to the questions of the questionnaire, and then the ranking of the variables was determined based on Friedman's ranking. The influential parameters resulting from the research in the railway company The elements of the Islamic Republic of Iran are: in the extractive model, factors of job satisfaction (physical conditions, opportunities for advancement, payment system, leadership style, organizational climate, type of job), factors of organizational belonging (participation, compatibility of mutual expectations of the individual and the organization, compatibility between person and job and having the opportunity to grow), human resource productivity factors (ability, motivation, understanding and recognition, feedback, credibility, adaptability, organizational support) brand development factors (integration of organizational resources, alignment of organization strategies, continuous improvement, flexibility and rational behavior).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله رضایت شغلی,تعلق سازمانی,بهره وری نیروی انسانی,توسعه برند

نویسندگان مقاله جواد مقتدر کارگران |
استادیار


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_104751_53569936e0ee3c125ee82f87973836c7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات