این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دراسات فی العلوم الانسانیه، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۴۳-۵۶

عنوان فارسی دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه
چکیده فارسی مقاله سبک‌های یادگیری نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارند . فلدر (1996)بر این عقیده است که، میزان یادگیری دانشجویان در کلاس عمدتا به توانایی‌ها و آمادگی قبلی دانشجویان و سبک یادگیری‌شان، همچنین به نحوه تدریس اساتید بستگی دارد. اساتید نباید اهمیت انتخاب روش تدریس مناسب و سازگار با سبک‌های یادگیری دانشجویان را نادیده بگیرند. از آنجایی که در بسیاری از موسسات و تشکیلات آموزشی، نحوه یادگیری فراگیران و نحوه تدریس اساتید چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، این تحقیق سعی دارد ضمن شناسایی سبک‌های یادگیری دانشجویان ایرانی در یادگیری زبان عربی، تفاوت سبک‌های یادگیریشان را بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی تعیین نماید. داده‌های تحقیق از بین دانشجویان و با استفاده از پرسشنامه "ترجیحات سبک‌های یادگیری"(LSI) وینتر گرست، و دیکاپیوا(2000) جمع‌آوری شده‌اند. نتایج نشان دادند که سبک‌های یادگیری متمایز و برجسته دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی، سبک گروهی بود. درحالی‌که آن‌ها علاقه اندکی به سبک یادگیری فردی نشان دادند. زنان از سبک‌های شنیداری و حرکتی بیش از مردان استفاده می‌کردند در حالی‌که اختلافی بین دو جنس در استفاده از سبک دیداری مشاهده نشد .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زبان عربی،أولویات أسالیب التعلّم،اللغه العربیه،الأسلوب الجماعی،الأسلوب الفردی،الأسلوب السمعی،الأسلوب الحرکی،الأسلوب البصری،ترجیحات یادگیری،سبک گروهی،سبک فردی،سبک شنیداری،سبک حرکتی،سبک دیداری،

عنوان انگلیسی ترØ‌یحات سبک‌های یادگیری دانشØ‌ویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله زبان عربی,أولویات أسالیب التعلّم,اللغه العربیة,الأسلوب الجماعی,الأسلوب الفردی,الأسلوب السمعی,الأسلوب الحرکی,الأسلوب البصری,ترجیحات یادگیری,سبک گروهی,سبک فردی,سبک شنیداری,سبک حرکتی,سبک دیداری

نویسندگان مقاله طاهره اختری |
دانشگاه شاهد


نشانی اینترنتی https://aijh.modares.ac.ir/article_19584_e6b4b429ed1f7a3ff4f37f21608fe54c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات