این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 25 آبان 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۱۴، شماره ۳۲، صفحات ۱۵۷-۱۷۷
عنوان فارسی
آیندهنگری در روابط عمومی الکترونیکی و پژوهشمحوری
چکیده فارسی مقاله
امروزه شاهد انقلاب جدید در زمینۀ اطلاعات و ارتباطات در فضای واقعی مجازی و واقعیت مجازی هستیم. مفهوم «دهکدۀ جهانی» به ذهنیت جهانی تغییر هویت داده است. اکنون «انقلاب ارتباطات» به «انقلاب اطلاعات» تبدیل شده است. در اثر فنآوریهای جدید سازمانها و نهادها و روابط بین آنها از اساس دگرگون شده است. روابط عمومی به عنوان حلقۀ واسط و اتصالدهنده نهادها و سازمانها باید توانایی سازگاری با شرایط جدید را داشته باشد. از این رو، لازم است رهبران و مسئولان روابط عمومیها بیش از هر چیز دیگری به تبیین تأثیر فنآوریهای جدید بر نهادها و سازمانها بپردازند.
مقاله حاضر ضمن تعریف مفهوم روابط عمومی الکترونیک و ضمن تأکید بر این نکته که این نوع از روابط عمومی تا کنون به حد کافی رشد نیافته و به بیانی مراحل اولیۀ خود را پشت سر میگذارد، برای آن آیندۀ امیدوارکنندهای را متصور است؛ آیندهای که در آن روابط عمومی الکترونیک به تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی بسط خواهد یافت. انتظار میرود که در آیندهای نزدیک روابط عمومی دچار تحولات عمیقی شود که نتیجه آن تغییری بنیادی در یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، یعنی پژوهشمحوری در ابعاد مختلف، خواهد بود. مقاله حاضر ابعاد مختلف تغییرات ذکرشده در حیطۀ روابط عمومی را بررسی میکند
کلیدواژههای فارسی مقاله
آیندهپژوهی،روابط عمومی،روابط عمومی الکترونیک،مخاطبشناسی،تأثیر رسانهها،
عنوان انگلیسی
A Futurology of Electronic Public Relations and Research-Orientedness
چکیده انگلیسی مقاله
Today we are experiencing a new revolution in the fields of information and communication taking place in the real virtual space and virtual reality. The concept of global village has now taken the form of global mentality, and communication revolution has changed into information revolution. New technologies have effected fundamental changes in the workings of, and the relations between, organizations and institutions. Needless to say, public relations, as the link connecting organizations and institutions together, must be capable of adapting itself to these changes. Therefore, those in charge of public relations are, more than any other thing, expected to consider and attend to the effects of new technologies on organizations. Defining the concept of “electronic public relations,” the present article observes that although electronic public relations has not yet been fully developed and, in a sense, is passing through its early phases, it has a very promising prospect of being expanded and extended to all governmental and non-governmental organizations and institutions. It is expected that in the near future public relations will experience a range of profound changes, as a result of which there will occur a fundamental change in one of the main functions of public relations, i.e. Research-Orientedness in different aspects. The present article is an endeavor to delve into the different aspects of the above-mentioned changes in the field of public relations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آیندهپژوهی,روابط عمومی,روابط عمومی الکترونیک,مخاطبشناسی,تأثیر رسانهها
نویسندگان مقاله
رحمان سعیدی |
استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_1384_3d0dc86d261aea93c6d926536b1755fa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات