این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 20 آبان 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۱۶، شماره ۳۵-۳۶، صفحات ۲۹-۶۲
عنوان فارسی
پیام مخفی و کاربردهای آن در پویانمایی
چکیده فارسی مقاله
در تعاریف عمومی، هر آنچه از فرستنده به گیرنده در فراگرد ارتباط منتقل میشود را پیام مینامند. این پیام در قالبها و اشکال مختلف و در رسانههای مختلف تجلی مییابند. در یک تقسیمبندی کلان پیامهای قابل ادراک را میتوان به شکل خودآگاه و غیرخودآگاه دستهبندی کرد. بدین معنا پیامهایی که از آستانه درک مخاطبان به شکل خودآگاه پایینتر هستند را پیامهای مخفی یا فروآستانهای مینامیم. ادبیات استفاده از پیامهای فروآستانهای از علم روانشناسی نشئت گرفته است. این پیامها در گذشته در حالت اغماء و یا هیپنوتیزم برای آموزش پنهان یا نهفته مورد استفاده قرار میگرفت و امروزه تحت رسانههایی همچون سینما فرایند انتقال پیام انجام میشود. پویانمایی یکی از قالبهای اصلی فیلم و با حوزه مخاطبان عمدتاً کودک و نوجوان است که این تکنیک را در خود جای داده است. در این مقاله به فرایند استفاده از پیامهای فروآستانهای در پویانمایی خواهیم پرداخت و تبعات استفاده از آن را از دیدگاه تبلیغات تجاری و حقوقی بررسی میکنیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیام مخفی،پیام فروآستانهای،پویانمایی،یادگیری پنهان،
عنوان انگلیسی
Hidden Message and its Functions in Animation
چکیده انگلیسی مقاله
"Message" is generally defined as what is imparted from the sender to the receiver in the communication process; this is performed through a variety of forms by different media. One general classification is dividing the messages info those understood consciously and those which are understood unconsciously, in this sense messages lower than the audience's conscious threshold are technically called hidden or subliminal messages, which are functionally rooted in psychology. While in the past they were mostly practiced in hypnosis for latent learning, they now make a common feature of media such as the cinema including animation which often addresses children and the young in their early teens. This article deals with this process and its consequences from legal and commercial points of view.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پیام مخفی,پیام فروآستانهای,پویانمایی,یادگیری پنهان
نویسندگان مقاله
محمد جواد رمضانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_1400_85fe62d87837f305985afa69243e4e72.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات