این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات مالی اسلامی، جلد ۲۸، شماره ۲، صفحات ۴۷۹-۴۵۹

عنوان فارسی شناسایی مسائل صداوسیما در سیاست‌گذاری برای تعامل با رسانه‌های جدید
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مسائل صداوسیما در تعامل با رسانه‌های جدید است. بدین‌منظور پژوهشگر ضمن مطالعۀ منابع و اسناد مرتبط، برای دست‌یافتن به پاسخی برای پرسش اصلی پژوهش، به مصاحبۀ کیفی نیمه‌ساختاریافته با تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزۀ فضای مجازی و سیاست‌گذاری صداوسیما، اساتید و کارشناسان دانشگاهی حوزه ارتباطات و رسانه و مدیران و کارشناسان فعال در عرصه فضای مجازی پرداخته است. در این پژوهش از روش تحلیل مضمون استفاده شده است و طی سه مرحله کدگذاری توصیفی، تفسیری و یکپارچه‌سازی، سیزده مسئله در پنج بخشِ مسائل مدیریتی، مسائل ناشی از تغییرات محیطی، مسائل مرتبط با قوانین و مقررات، مسائل ناشی از نوع رویکرد و نگاه به فضای مجازی، و مسائل ناشی از ضعف دانش و تخصص شناسایی شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رسانه‌های جدید،سیاست‌گذاری رسانه‌ای،صداوسیما،تعامل،مسئله‌شناسی،

عنوان انگلیسی Knowing broadcasting (IRIB) issues in policy for corporation with new media
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this research is to identify broadcasting (IRIB) issues for interaction with new media. For getting the answer to research main question, the researcher has qualitativeinterview «semi-structured» with 13 people from managers and experts in cyberspace areas and broadcast making policycollageprofessor and experts in communication and media, and actives in cyberspace areas in addition to study related areas herself. In the present research, the method of «Thematic analysis» has been used and in 3 coding descriptive, interpretive and integration steps, 13 issues in 5 parts of :1-management issues: «separation of policy making chains , technical,generation content and .... of organization in cyberspace area ⸴ organizational structural inefficiency for organization outside optimized management», 2- issues arising surroundingchanges «audience change features and backward oforganization reactioninto technology changing speed and new media content», 3- issues related to rules and regulation: «plurality of country cyberspace regulatoryand Ambiguity in defining the concept  ofacquisitiveaudio and videoand its’ responsible», 4- issues arising the weakness of knowledge and proficiency: «absence of managers and policy makers’ proficiency viewpoint to cyberspace, the weakness of personal and subsistentexperience of some managers and experts in using new media, absence of futurology and forecasting and also imperfect knowledge from economic and commercial dimensionsof cyberspace» 5- and issues arising approach and viewpoint to cyberspace:«analogue and broadcast’thinkingand viewpoint conquest in different areas, imagine cyberspace management as if its somethingengineering and technicaland doubt andassumingenemy to it»were identified.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله رسانه‌های جدید,سیاست‌گذاری رسانه‌ای,صداوسیما,تعامل,مسئله‌شناسی

نویسندگان مقاله عبدالکریم خیامی |
استادیار و عضو هیئت‌علمی گروه معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، تهران، ایران

سید جمال‌الدین حسینی |
دکترای رشته معماری و مدرس دانشگاه

لیلا عباد اردستانی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشکده فرهنگ و ارتباطات،دانشگاه سوره، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://rc.isu.ac.ir/article_76096_e7c2fb3ad07e9e748377d88ef5fa5314.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات