این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سازه و فولاد، جلد ۱۹، شماره ۴۷، صفحات ۸۰-۹۶

عنوان فارسی ارزیابی تحلیلی پاسخ اتصالات تیر I شکل به ستون لوله‌ای عرشه سکوهای دریایی
چکیده فارسی مقاله اتصالات تیر I شکل به ستون لوله‌ای با دیافراگم خارجی در عرشه سکوهای نفت و گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این اتصالات بارهای برشی توسط ورق جان و لنگرها توسط عملکرد مشترک ورق های شبه لوزی (دیافراگم خارجی ) و یک پهنای موثر حلقه ای از خزانه لوله ای ستون انتقال می یابند. در این مقاله یک روش حل بسته تحلیلی برای پیش بینی منحنی های لنگر- دوران و سختی- دوران اتصالات تیر I شکل به ستون لوله ای ارائه شده است. لنگر تسلیم و لنگر خمیری مورد نیاز در این مدل از توسعه روابط Roark به دست آمده است.نتایج حاصل از این مدل تحلیلی با مدل اجزای محدود کوپل مکانیکی - حرارتی غیرخطی که قبلا توسط مولف ارائه شده، مقایسه شده است، که این مدل اجزای محدود به نوبه خود با استفاده از آزمایش های مقیاس کوچک و بزرگ اعتبار سنجی گردیده است. تطابق قابل قبولی بین نتایج این مدل تحلیلی و مدل آزمایشگاهی/عددی نیز وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اتصال تیر I شکل به ستون لوله‌ای،عرشه سکوهای نفتی،منحنی لنگر- دوران،مدل تحلیلی،روابط Roark،

عنوان انگلیسی Analytical Assessment of I-shaped Beam to Cylindrical Column Connections Response in Offshore Platfroms
چکیده انگلیسی مقاله Off-shore platforms constructed for oil and gas production are prone to high potential fire risks.These probable fire incidents may cause local or global structural damages, which in turn can result in serious consequences such as causalities, destruction of the facilities, and damage to the environment. It is therefore necessary to design these structures so as to ensure the least amount of loss after a possible fire event. In this paper a closed form analytical solution for the prediction of moment-rotation and the rotational stiffness-rotation curves of I-shaped beam to cylindrical column connections, commonly used in off-shore platforms, in room and elevated temperatures is presented. The required yield and plastic moments in this model are provided as an extension to Roark's relationships. The results of this model are compared with those of a non-linear coupled mechanical-thermal finite element model previously provided by the authors, which was in turn validated using small-scale and large-scale experimental tests. Reasonable agreement has been found between the analytical model results and the experimental/numerical modeling results.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اتصال تیر I شکل به ستون لوله‌ای,عرشه سکوهای نفتی,منحنی لنگر- دوران,مدل تحلیلی,روابط Roark

نویسندگان مقاله سید احمد حسینی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر

مصطفی زین الدینی |
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

ترانه امین طاهری |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر


نشانی اینترنتی https://journalisss.ir/article_228433_f087541b582bdeec0a28c365154b5d89.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات