این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 3 مهر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۱۳، شماره ۵۱، صفحات ۱۹۹-۲۱۸
عنوان فارسی
تحول در آموزش های فنی و حرفه ای با فناوری های مبتنی بر واقعیت مجازی
چکیده فارسی مقاله
تحول در آموزشهای فنی و حرفهای بهویژه در عصر حاضر، یکی از چالشهای اساسی در نظام های آموزشی می باشد. در این راستا، فناوری واقعیت مجازی
به عنوان یک ابزار پیشرفته و نوآورانه، قابلیتهای منحصر به فردی برای بهبود فرآیند یادگیری و آموزش ارائه میدهد. مقاله حاضر به بررسی تأثیرات اساسی واقعیت مجازی در ارتقاء کیفیت آموزشهای فنی و حرفهای میپردازد و ابعاد مختلف این فناوری را در زمینهی شبیهسازی محیطهای یادگیری، توسعه مهارتهای عملی و افزایش تعاملپذیری مورد تحلیل قرار میدهد. نتایج نشان میدهد که استفاده از واقعیت مجازی میتواند به عنوان یک مؤلفه کلیدی در ایجاد یادگیری تعاملی و عملی مؤثر و همچنین بهبود یادگیری مهارتهای عملی، به افزایش انگیزه و مشارکت مهارت آموزان کمک کند
,
به معلمان این امکان را میدهد که محتوای آموزشی را به شیوهای جذابتر و مؤثرتر ارائه دهند. علاوه بر این، چالشهایی از قبیل هزینههای بالا، نیاز به زیرساختهای فنی و محدودیتهای دسترسی نیز
می بایست مد نظر قرار گیرد. در نهایت، این مقاله با ارائهی پیشنهادات عملی و راه کارهای سیاستگذاری، اهداف آموزشی مؤثری را در حوزه آموزشهای فنی و حرفهای برای استفاده بهینه از فناوریهای نوین، ترسیم مینماید. همچنین نتایج این تحقیق میتواند به سیاستگذاران و مدیران آموزشی در تصمیمگیریهای مربوط به ادغام فناوریهای نوین در برنامههای آموزشی کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت، واقعیت مجازی، فناوری های نوین
عنوان انگلیسی
Transformation in Technical and Vocational Education with Virtual Reality-Based Technologies
چکیده انگلیسی مقاله
Transformation in technical and vocational education, especially in the present era, is one of the fundamental challenges in educational systems. In this context, virtual reality technology, as an advanced and innovative tool, offers unique capabilities to enhance the learning and teaching process. This article examines the fundamental impacts of virtual reality on improving the quality of technical and vocational education. It analyzes various aspects of this technology in the context of simulating learning environments, developing practical skills, and increasing interactivity. The results indicate that the use of virtual reality can serve as a key component in creating effective interactive and practical learning, as well as improving the acquisition of practical skills, increasing motivation and engagement among learners, and enabling teachers to present educational content more engagingly and effectively. Additionally, challenges such as high costs, the need for technical infrastructure, and access limitations must also be considered. Ultimately, this article outlines effective educational objectives in the field of technical and vocational education for the optimal use of modern technologies by providing practical suggestions and policy recommendations. Furthermore, the findings of this research can assist policymakers and educational managers in decision-making related to integrating modern technologies into academic programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Technical and Vocational Training, Skill, Virtual Reality, Modern Technologies
نویسندگان مقاله
ملیحه اختری | MALIHEH Akhtari
IAU
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
مهدی عارف خانی | Mehdi Arefkhani
TVTO
آموزش فنی و حرفه ای
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-140-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کیفی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی ترویجی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات