این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۷۵-۹۵

عنوان فارسی چالش‌های پیش روی مؤلفین و محققین در چاپ کتب ورزشی در ایران
چکیده فارسی مقاله هدف از تحقیق حاضر چالش‌های پیش روی مؤلفین و محققین در چاپ کتب ورزشی در ایران بود. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی به شمار می‌رود‌ که ازنظر گردآوری داده‌ها توصیفی و از نظر قطعیت داده‌ها از نوع اکتشافی است. روش پژوهش آمیخته (کیفی - کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی اعضای هیات علمی در رشته علوم ورزشی بودند و در بخش کمی شامل اساتید، محققین و مؤلفینی بود که تجربه چاپ کتب ورزشی را داشتند. روش نمونه‌گیری، هدفمند بود. در مرحلۀ اول تحقیق از طریق روش نمونه‌گیری، هدفمند با 21 نفر از جامعۀ آماری، مصاحبه شد و چالش‌های چاپ کتب ورزشی شناسایی شد. در مرحلۀ دوم و سوم، عوامل شناسایی‌شده توسط گروه دلفی (21 نفر) بررسی شد؛ در این دو مرحله عواملی که حداقل 70 درصد دارای پاسخ مثبت بودند، برای مرحلۀ بعد باقی ماندند. در مرحلۀ نهایی رتبه‌بندی عوامل شناسایی‌شده در سه مرحله قبل با استفاده از پرسشنامۀ پنج‌گزینه‌ای لیکرت انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید رشته علوم ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. برای رتبه‌بندی عوامل از آزمون فریدمن در قالب نرم‌افزار SPSS استفاده شد. بر اساس یافته‌های پژوهش مهم‌ترین چالش‌های چاپ کتاب در ایران شامل دو دسته کلی درونی (حرفه‌ای) و بیرونی (فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی) است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله چاپ کتاب ورزشی،چالش‌های چاپ کتاب،صنعت چاپ،صنعت چاپ ایران،

عنوان انگلیسی Challenges Facing Authors and Researchers in Publishing Sports Books in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research was to identify the Challenges facing authors and researchers in publishing sports books in Iran. This research is considered an applied study in terms of its objective, descriptive in terms of data collection, and exploratory in terms of data certainty. The research method was mixed (qualitative-quantitative). The statistical population in the qualitative section consisted of faculty members in the field of sports sciences, and in the quantitative section, it included professors, researchers, and authors who had experience in publishing sports books. The sampling method was purposive. In the first stage of the research, through purposive sampling, 21 individuals from the statistical population were interviewed, and the challenges of publishing sports books were identified. In the second and third stages, the factors identified by the Delphi group (21 individuals) were examined; in these two stages, factors that had at least 70% positive responses were retained for the next stage in the final stage, the factors identified in the previous three stages were ranked using a five-point Likert questionnaire. The content validity of the questionnaire was approved by 10 faculty members in the field of sports sciences. Friedman's test was used to rank factors in SPSS software Based on the findings of this research, the most important challenges of book publishing in Iran are in two general categories: internal (professional) and external (cultural, social, political, economic).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله چاپ کتاب ورزشی,چالش‌های چاپ کتاب,صنعت چاپ,صنعت چاپ ایران

نویسندگان مقاله طاهره غلامی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه قم، قم، ایران

سمیرا اکبری |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه قم، قم، ایران

میثم نوری خان یوردی |
پژوهشگر پسادکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9828_b154a3bf7065b3963cb2aa198c5bde12.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات