کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۲۵-۴۲

عنوان فارسی شناسایی عوامل پیش‌برندۀ استفاده از تأمین مالی جمعی در کارآفرینی اجتماعی؛ راهبردها و پیامدها
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل پیش‌برندۀ استفاده از تأمین مالی جمعی در کارآفرینی اجتماعی حوزه سلامت، به دنبال ارائه راهبردها و پیامدهای حاصل از آن است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی- توصیفی بوده و به لحاظ ماهیت اکتشافی است. خبرگان کارآفرینی اجتماعی در حوزۀ تأمین مالی جمعی و خیرین سلامت، جامعه آماری تحقیق را تشکیل داده که 15 نفر از آن‌ها به عنوان تعداد نمونه به شیوۀ هدفمند و بر مبنای رسیدن به اشباع نظری مصاحبه‌ها انتخاب شدند. دسته‌بندی مصاحبه‌های صورت گرفته به شیوۀ استراوس و کوربین با رویکرد تئوری داده‌بنیاد انجام شد. به همین منظور برای کدگذاری و استخراج مفاهیم مصاحبه‌ها از نرم‌افزار Atlas.tiاستفاده شد. نتایج نشان داد ایجاد اعتماد، ارتباطات، بازاریابی و همکاری عوامل بسترساز تأمین مالی جمعی کارآفرینی اجتماعی در حوزه سلامت بودند. با توجه به نتایج به دست آمده، آگاهی و توانمندی‌های کارآفرینان بر اساس نیازهای جامعه، خلاءهای قوانین و مقررات و حمایت-های دولتی به ترتیب از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ای و مداخله‌گر در تأمین مالی جمعی نظام بهداشت و درمان ارزیابی شدند. شبکه‌سازی در سرمایه‌گذاری جمعی نظام سلامت، استفاده از پلتفرم‌های جمع‌آوری سرمایه مبتنی بر اینترنت و ابزارهای دیجیتالی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و مجازی، از مهم‌ترین راهبردهای تحقیق حاضر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تأمین مالی،کارآفرینی اجتماعی،نظام بهداشت و درمان،گرندد تئوری،

عنوان انگلیسی Identification of the Driving Factors for the Use of Crowdfunding in Social Entrepreneurship: Strategies and Outcomes
چکیده انگلیسی مقاله The present research aims to identify the driving factors that facilitate the use of crowdfunding in social entrepreneurship within the health sector, while also seeking to present the resultant strategies and outcomes. This study is categorized as applied-descriptive in terms of its objectives and is exploratory in nature. Social entrepreneurship experts in the field of crowdfunding and health philanthropy constitute the study population, from which 15 individuals were purposefully selected to reach theoretical saturation through interviews. The classification of the conducted interviews was carried out using the Strauss and Corbin methodology, with a grounded theory approach. For coding and extracting the concepts from the interviews, the software Atlas.ti was utilized. The results indicated that trust, communication, marketing, and collaboration were the foundational factors supporting crowdfunding in social entrepreneurship within the health sector. According to the findings, the awareness and capabilities of entrepreneurs based on community needs, along with the gaps in legal frameworks and governmental support, were identified as the most significant contextual and intervening factors influencing crowdfunding in the health system. Key recommendations from this research include fostering networking in health sector crowdfunding, utilizing internet-based fundraising platforms and digital tools, conducting training courses, and implementing environmental, media, and virtual advertising strategies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تأمین مالی,کارآفرینی اجتماعی,نظام بهداشت و درمان,گرندد تئوری

نویسندگان مقاله فاطمه سعیدی |
دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.

مجید نصیری |
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران

بهزاد شهرابی |
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی. علی آباد کتول، ایران.


نشانی اینترنتی https://jead.gau.ac.ir/article_6975_b1c8c239b43d08e2a4181fbdc777098f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات