این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در علوم دندانپزشکی، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۲۵-۱۴۰

عنوان فارسی ارزشیابی برنامه آموزشی دندانپزشکی عمومی گروه جراحی دهان، فک و صورت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال ۱۴۰۳ براساس مدل CIPP
چکیده فارسی مقاله

سابقه و هدف: هدف از انجام این مطالعه ارزشیابی وضعیت آموزشی در بخش جراحی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با کمک شاخص ارزشیابی CIPP در سال 1403بود
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی روی دانشجویان دندان پزشکی عمومی ترم های ۷، ۸، ۱۰ و ۱۱ انجام شد. الگوی ارزشیابی در این مطالعه CIPP بوده است که با استفاده از پرسشنامه هایی منطبق بر این الگو دو حیطه ی context و Product مورد ارزیابی قرار گرفتند.
در بخش اول پرسشنامه ها، سوالاتی در رابطه با ویژگی های فردی دانشجویان وجود دارد. در بخش بعدی پرسشنامه ها حیطه های product وContext برنامه آموزشی گروه آموزشی جراحی دهان، فک و صورت مورد ارزشیابی قرار گرفت.

یافته ها: در حیطه Context، میانگین نمرات دانشجویان ترم 7، (0/51±2/336 )، ترم 8، (0/52 ±2/077 )، ترم 10، (0/53 ±2/224 ) و ترم 11 (0/49 ±2/715 ) بود. در حیطه Product ، میانگین ترم 7، (0/25 ±1/46 )، ترم 8، (0/49 ±1/97 )، ترم 10 (0/40 ±2/24 ) و ترم 11، (0/3 ±2/16 ) بود.
نتیجه گیری: بخش جراحی دهان ،فک و صورت دانشگاه ازاد اسلامی تهران در سال 1403 از دیدگاه تمامی دانشجویان ترم های 7 تا 11 در حیطه Context در وضعیت مطلوب قرار داشت. در حیطه Product از دیدگاه دانشجویان ترم 8 و 10 و 11 در وضعیت مطلوب ولی از دیدگاه دانشجویان ترم 7 در وضعیت نامطلوب قرار داشته است.
 

کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، برنامه آموزشی ، جراحی دهان و فک و صورت،CIPP

عنوان انگلیسی Evaluation of the educational program of the oral, maxillofacial and facial surgery department based on the Context Input Process and Product (CIPP) index in Faculty of Dentistry Islamic Azad University of Medical Sciences in Tehran in the academic year of 2023-2024
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: The purpose of this study was to evaluate the educational status of the Oral and Maxillofacial Surgery Department at the Islamic Azad University, Tehran, using the CIPP evaluation model during the academic year 2023-2024.
Materials and Methods: This descriptive-analytical study was conducted on general dentistry students in the 7th, 8th, 10th, and 11th semesters. The CIPP evaluation model was utilized, assessing the context and product domains through questionnaires based on this model. The first part of the questionnaires included questions about the personal characteristics of the students. In the subsequent parts, the context and product domains of the educational program in the Oral and Maxillofacial Surgery Department were evaluated.
Results: In the context domain, the mean scores were as follows: 7th semester, 2.336 ± 0.51; 8th semester, 2.077 ± 0.52; 10th semester, 2.224 ± 0.53; 11th semester, 2.715 ± 0.49. In the product domain, the mean scores were: 7th semester, 1.46 ± 0.25; 8th semester, 1.97 ± 0.49; 10th semester, 2.24 ± 0.40; 11th semester, 2.16 ± 0.3.
Conclusion: The Oral and Maxillofacial Surgery Department at the Islamic Azad University, Tehran, was evaluated as satisfactory in the context domain by all students from the 7th to 11th semesters in 2023. In the product domain, the department was deemed satisfactory by students in the 8th, 10th, and 11th semesters, while students in the 7th semester rated it as unsatisfactory.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Evaluation, Educational Program, Oral and Maxillofacial Surgery

نویسندگان مقاله بیتا شیدایی آشتیانی | Bita Sheidaee ashtiani
دندانپزشک عمومی

حمیدرضا محاسنی اقدم | hamidreza mahaseni aghdam
گروه جراحی دهان و فک و صورت، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

اسحق لاسمی | Eshagh Lasemi
گروه جراحی دهان و فک و صورت، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

محسن شلالوند | Mohsen Shalalvand
گروه رادیولوژی دهان و فک و صورت ، دانشکده دندانپزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل ، بابل، ایران


نشانی اینترنتی http://jrds.ir/browse.php?a_code=A-10-1604-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش دندانپزشکی
نوع مقاله منتشر شده مطالعه اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات