|
بهبود مدیریت، جلد ۵، شماره ۱۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی هماهنگی راهبردهای نوآوری محصول و فرآیند براساس چارچوب ارزشهای رقیب |
|
چکیده فارسی مقاله |
در ادبیات نوآوری، موضوع اتخاذ راهبردهای مختلف نوآوری به اینجا رسیده است که استفاده توأم از نوآوری محصول و فرآیند لازم است. ساز و کار این هماهنگی و انواع هر یک از این نوآوریها موضوع این مقاله است. هدف این مقاله، ارائه الگوی هماهنگی نوآوریهای محصول و فرآیند برای نیل به عملکرد برتر سازمانی است. بدین منظور، پس از ارائه چارچوب نظری پیشنهادی حاصل از مطالعه ادبیات موضوع، الگوی پیشنهادی در یک جامعه آماری متشکل از صنایع با فناوری بالا آزمون شده است. بدین صورت که با تعییین الگوی نوآوری محصول و فرآیند در هر واحد تحلیل، عملکرد واحدهای هماهنگ با الگوی پیشنهادی با واحدهای ناهماهنگ با این الگو مقایسه گردیده و مشاهده شده است که واحدهای هماهنگ، دارای عملکرد بهتری از واحدهای ناهماهنگ میباشند. در نهایت یک مدل رگرسیونی برای عملکرد به صورت تابعی از هماهنگی ارائه شده و در نهایت، نتایج نظری و پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی بیان گردیده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نوآوری، راهبرد نوآوری، هماهنگی، نوآوری محصول، نوآوری فرآیند، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد اسکندری |
جعفر قیدرخلجانی | jafar gheidar kheljani
سیدمحمد اعرابی | seyed mohammad aarabi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.behboodmodiriat.ir/article_42766_133486969285b3d192178105ec2be31f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/658/article-658-353025.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|