|
رفتار حرکتی، جلد ۱۶، شماره ۵۶، صفحات ۱۳۵-۱۵۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر بازخورد افزوده با استفاده از دستگاه شبیه ساز بر اکتساب مهارت تیراندازی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازخورد افزوده با استفاده از دستگاه شبیه ساز بر اکتساب مهارت تیراندازی بود. که بهصورت نیمه تجربی و با طرح دوگروهی پیش آزمون و پس آزمون بر روی 30تیرانداز مبتدی با دامنه سنی 18تا22 انجام شد. آزمودنی ها به دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند و 12 جلسه تمرین تیراندازی را انجام دادند. گروه کنترل فقط از مربی بازخورد می گرفت و گروه آزمایشی هم از مربی و هم دستگاه اسکت بازخورد می گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که بازخورد آگاهی ازنتیجه ارائه شده توسط مربی، بر اکتساب مهارت تیراندازی تاثیر معنی داری دارد (p = 0.01)، و همچنین بازخورد آگاهی ازنتیجه ارائه شده از طریق دستگاه اسکت بر اکتساب مهارت تیراندازی تاثیر معنی داری دارد (p = 0.01). علاوه بر این، بین روند تغییرات عملکرد در طول اکتساب، در گروه ارائه بازخورد توسط مربی و گروه اسکت تفاوت معنی داری وجود دارد (p = 0.01). به طور کلی نتایج نشان داد که بازخورد افزوده توسط مربی و دستگاه اسکت به صورت همزمان به علت اینکه باعث شناسایی خطا، کنترل لرزش دست و تمرکز در تیرانداز می شود باعث ارتقاء مهارت در تیراندازی می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازخورد افزوده&،quot،،&،quot،دستگاه شبیه ساز&،quot،،&،quot، اکتساب مهارت تیراندازی، |
|
عنوان انگلیسی |
The effect of added feedback, knowledge of the result and execution using the simulator on the acquisition of shooting skills |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract The aim of this study was to investigate the effect of increased feedback on outcome and performance using a simulator on the acquisition of shooting skills. Which was performed semi-experimentally with a pre-test and post-test two-group design on 30 beginner shooters with an age range of 18 to 22. Subjects were divided into control and experimental groups and performed 12 shooting training sessions. The control group received feedback only from the instructor and the experimental group received feedback from both the instructor and the skate machine. Data analysis using repeated measures analysis of variance test and analysis of covariance showed that feedback on the result provided by the instructor has a significant effect on the acquisition of shooting skills (p = 0.01), as well as knowledge feedback. The result presented through the skate machine has a significant effect on the acquisition of shooting skills (p = 0.01). In addition, there is a significant difference between the trend of performance changes during acquisition in the feedback group by the coach and the skate group (p = 0.01). In general, the results showed that increased feedback by the instructor and the skate machine simultaneously improves shooting skills due to its error detection, hand vibration control and focus on the shooter. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
بازخورد افزوده&,quot,,&,quot,دستگاه شبیه ساز&,quot,,&,quot, اکتساب مهارت تیراندازی |
|
نویسندگان مقاله |
یاسر جانباز | دانشگاه امام حسین
زهرا سلمان | دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
محمدرضا قاسمیان مقدم | استادیار گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://mbj.ssrc.ac.ir/article_4339_9e101e331c1958b2184df50235437414.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|