این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 5 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۲۵، شماره ویژه نامه-زمستان ۱۴۰۲، صفحات ۱۲۹-۱۲۹
عنوان فارسی
اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا
چکیده فارسی مقاله
در ایالات متحده آمریکا دو نوع اعتبارسنجی برنامههای آموزشی وجود دارد: منطقهای و تخصصی. اعتبارسنجی منطقهای، از طریق شش انجمن علمی انجام میشود. این انجمنها از دانشگاهها و دانشکدههایی که در هر یک از این شش منطقه جغرافیایی کشور (جنوب، شمال مرکزی، آتلانتیک میانی، نیوانگلند، غرب و شمال غربی) قرار دارند، تشکیل شدهاند. اعتبارسنجی تخصصی، با توجه به نیاز سازمانهای حرفهای، برای حصول اطمینان از کیفیت آموزش عرضهشده به کسانی که در حوزههای تخصصی به کار مشغول میشوند، نهادینه شده است. امروزه، بیش از هفتاد رشته تخصصی در حوزه آموزش عالی، مانند حقوق، پزشکی و مهندسی، در معرض انجام اعتبارسنجیهای تخصصی قرار دارند. در اجرای این اعتبارسنجیها، برخی از سازمانهای ملی و هزاران نفر، به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت دارند. این مقاله به بررسی استانداردها و فرایند اعتبارسنجی آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا میپردازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتبارسنجی، آموزش، استانداردها، خودارزیابی،
عنوان انگلیسی
ACCREDITATION OF CONSTRUCTION EDUCATION PROGRAMS IN THE UNITED STATES OF AMERICA
چکیده انگلیسی مقاله
In the United States of America (USA), there are two types of educational accreditation, regional and specialized. The former is practiced through associations of colleges and universities within defined geographical areas of the country (South, North Central, Middle Atlantic, New England, West and Northwest). Specialized accreditation grew out of a desire on the part of professional bodies to ensure the quality of education given to practitioners. Today, more than seventy fields in post-secondary education such as law, medicine, and engineering are subject to specialized accreditation conducted through the direct or indirect involvement of several national organizations and thousands of individuals. This paper reviews the standards and process for accreditation of construction education programs in the USA.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتبارسنجی, آموزش, استانداردها, خودارزیابی
نویسندگان مقاله
Abdol Chini |
2550 Hull Road
نشانی اینترنتی
https://ijee.ias.ac.ir/article_187520_5854b4a6876c51e04565e9b4d093b266.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات