|
آموزش علوم دریایی، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۱-۹
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی میزان تأثیر اجرای دورههای جانبی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در تحقق اهداف آموزشی نیروی دریایی راهبردی |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر تعدادی از دورههای جانبی برگزار شده در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بر تحقق اهداف آموزشی نیروی دریایی راهبردی انجام پذیرفته است. در این تحقیق، جامعه آماری کلیه مدیران و فرماندهان سطوح میانی به بالای نداجا که حداقل 5 سال سابقه مدیریتی و فرماندهی داشتهاند و تعدادی از دورههای جانبی مورد تحقیق را طی نمودهاند (272 نفر) در نظر گرفته شده که از میان آنان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 160 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. در خصوص گردآوری اطلاعات مورد نیاز جهت تبیین ادبیات تحقیق از روش کتابخانهای و به منظور جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیهها نیز از روش میدانی با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده است. جهت سنجش پایایی ابزار پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ (912/0=α) استفاده شده و از طریق نظرخواهی و جمعآوری نظرات کارشناسان و متخصصان روایی محتوای آن تأیید گردیده است. برای توصیف دادهها از آمار توصیفی و همچنین جهت آزمون فرضیهها و تحلیل روابط بین متغیرها از آمار استنباطی (آزمونT تکنمونهای) با استفاده از نرمافزار SPSS استفاده شده است. متغیر مستقل تحقیق، دورههای جانبی دانشگاه یاد شده بوده که شامل دورههای ایمنی چهارگانه دریایی، اطفای حریق پیشرفته، دوره تربیت مدرسین دریایی (TFT) و PLC (مقدماتی و پیشرفته) و متغیر وابسته میزان تحقق اهداف آموزشی نداجا بوده است. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده تمامی فرضیات تحقیق پذیرفته شده و این بدان مفهوم است که دورههای جانبی اجراء شده در دانشگاه در راستای اهداف آموزشی نداجا بوده و در این میان میزان تأثیرگذاری این دورهها بر روی شاخصهای تعیین شده اهداف آموزشی نداجا نیز مشخص گردیده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش، اثربخشی، اهداف آموزشی نداجا، دورههای جانبی، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect Of Side Courses Of Imam Khomeini Naval Academy On Fulfilling The Training Goals Of IRI Navy |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study aimed to evaluate the effect of number of courses held at Imam Khomeini Naval Academy on Fulfilling the Training goals of IRI Navy. The study population included all middle to high levels managers and commanders of IRI Navy (272) who have at least 5 years' experience in management and leadership and have passed a number of side courses under the study. 160 subjects were selected through stratified random sampling. The information required for expression of literature review and information for the testing the hypothesis were collected using the research-made questionnaire. To assess the reliability of the questionnaire Cronbach's alpha method (α=0.912) was used. Its content validity was confirmed by collecting the opinions and views of experts and specialists. To describe the data, descriptive statistics and to test the hypotheses, regression and inferential statistics (T test) using SPSS software were used. The independent variable was courses held at Imam Khomeini Naval Academy, which consist of four marine safety courses, advanced fire suppression, marine Teachers Training (TFT) and PLC (introductory and advanced) and the dependent variable was the level of achievement of educational goals of IRI Navy. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سیدشهاب الدین حجازی | sayyed shahabeddin دانشجوی دکتری مدیریت آینده پژوهی دانشگاه عالی دفاع ملی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)
ابوطالب مطلبی ورکانی | motallebi varkani استادیار مدیریت آموزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_24919_6854e3dce22511c41e512b4406ff0a72.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-348713.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|