پژوهشنامه تربیتی، جلد ۹، شماره ۴۰، صفحات ۶۹-۸۴

عنوان فارسی بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان می باشد. در این پژوهش، متغیرهای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت به عنوان متغیرهای پیش بین و هدفگرایی تبحری به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شده‌اند. نمونه تحقیق مشتمل بر 400 دانش آموز دختر سال اول دبیرستانهای گرگان است که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از چندین مقیاس از جمله مجموعه مقیاسهای الگوهای یادگیری سازگار استفاده گردید. بر اساس نتایج این پژوهش متغیرهای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری رابطه مثبت معنی داری نشان دادند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relationship between social responsibility and positive attitudes about education with mastery Goal orientation freshman in high school students in Gorgan
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله معصومه دامغانی میرمحله | damghani mirmahaleh
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تبریز، عضو گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول (Islamic azad university of ali abad katool)

رحیم بدری گرگری | badri gargari
عضو هیات علمی و دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_526954_a014e3c77c8d3a9244493e40d1188cf1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1648/article-1648-346866.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات