این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۱۹۵-۲۱۱

عنوان فارسی ارائه مدل ریاضی استوار و الگوریتم حل ابتکاری برای مسئله یکپارچه تولید-مسیریابی-موجودی محصولات فاسدشدنی با انتقال جانبی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، یک مدل ریاضی استوار برای مسئله یکپارچه تولید- موجودی- مسیریابی محصولات فاسدشدنی تحت عدم قطعیت تقاضادر یک شبکه­ای شامل یک تولیدکننده و مجموعه­ای از خرده­فروشان ارائه می­شود، که در آن، انتقال­ بین خرده­فروشان به منظور مقابله با عدم قطعیت تقاضای مشتریان در نظر گرفته می­شود. همچنین، موازنه­ای بین استواری راه­حل و استواری مدل نیز انجام می­شود که می­تواند به تصمیم­گیری در رابطه با برنامه­ریزی تحویل­ها، میزان تولید و میزان انتقال بین خرده فروشان کمک کند. از آنجایی که مسئله ذکر شده در دسته مسائل NP-Hard قرار می‌گیرد، یک الگوریتم حل ابتکاری برای حل آن پیشنهاد می­شود، که در هر مرحله از جستجو با انجام بهترین تغییر در مسیرهای وسیله نقلیه، راه­حل را به یک راه­حل بهتر هدایت می­کند. درنهایت، الگوریتم پیشنهادی بر روی مجموعه داده­های موجود در ادبیات و یک مطالعه موردی واقعی اجرا شده که نتایج، کارایی بالای این الگوریتم از لحاظ زمان و کیفیت جواب­ها را آشکار می­سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Robust Mathematical Model and Heuristic Solution Algorithm for Integrated Production-Routing-Inventory Problem Of Perishable Products with Lateral Transshipment
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, a robust mathematical model for integrated production- routing- inventory problem ofperishable product under uncertain demand in a network consisting of a producer and set of retailers, is presented, where the transshipment among retailers is considered to deal with uncertainty of customers' demand. Moreover, the tradeoff between the solution robustness and model robustness can help in decision making about planning of deliveries, the quantity of production and the quantity of transshipment among retailers. Since the mentioned problem is in category of NP-Hard problems, a heuristic solution algorithm is proposed for solving it that guide the solution to a better solution through conducting the best change in vehicle routes in each step of search. Finally, the proposed algorithm isapplied on benchmark instances from literature and a real case study, that results reveal the effectiveness of the algorithm in terms of time and quality of solutions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه جعفرخان | جعفرخان
کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های اقتصادی- اجتماعی، گروه اقتصاد، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران.

سعید یعقوبی |
استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت، تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://ier.basu.ac.ir/article_1721_9b6a66db7076a67173a678e979ab9d17.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1430/article-1430-345891.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات