این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش های علوم شناختی و رفتاری
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۸۹-۲۱۲
عنوان فارسی
روایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی سیاهه کروی فردی (فرم فعالیتها؛ بخش باور به مهارتها) در سنجش رغبتهای شغلی دانشآموزان
چکیده فارسی مقاله
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal" mso-tstyle-rowband-size:0 mso-tstyle-colband-size:0 mso-style-noshow:yes mso-style-priority:99 mso-style-qformat:yes mso-style-parent:"" mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt mso-para-margin:0cm mso-para-margin-bottom:.0001pt mso-pagination:widow-orphan font-size:10.0pt font-family:"Calibri","sans-serif"} هدف پژوهش، روایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی فرم فعالیتها (بخش باور به مهارتها) پرسشنامه کروی فردی در دانشآموزان خرم آباد است. روش پژوهش، روش توصیفی (از نوع آزمونسازی) بود. در این مطالعه 300 نفر دانشآموز دبیرستانی شهرستان خرمآباد (150 نفر پسر و 150 نفر دختر) با روش تصادفی خوشهای به عنوان نمونه آماری شرکت کردند. نمونه آماری پژوهش، همزمان پرسشنامه کروی فردی را نیز به همراه پرسشنامه باور به مهارتهای بتز، تکمیل کردند. نتایج بهدستآمده نشان داد که توزیع نمودار ستونی دادهها به شکل بصری، در مقیاسهای اصلی (خدمات اجتماعی، پردازش دادهها، مددکاری و مکانیک)، در مقیاسهای پرستیژ بالا (مقیاس علوم اجتماعی، نظام تجاری و تحلیل مالی)، در مقیاسهای پرستیژ پایین (کنترل کیفیت و کار دستی)، در مقیاسهای ششگانه (واقعگرایی، جستجوگری و هنری)، در مقیاسهای چهارگانه (اشیا و دادهها) و در مقیاسهای سهگانه (مقیاس مردم/ اشیا) تقریباً نرمال بود. پایایی بالایی برای تمامی مقیاسها با توجه به آلفای کرونباخ ملاحظه شد. بیشتر مقیاسهای پرسشنامه کروی فردی، روایی قابل قبولی داشتند و رابطه مقیاسهای: (خدمات اجتماعی با هنری 50/0=r ؛001/0 =P)، (مقیاس طبیعت با جستجوگری 71/0=r،001/0=p)، (مقیاس مددکاری با هنری 67/0= r،001/0= p)، (مقیاس مددکاری با اجتماعی 63/0= r ، 001/0=p)، (مقیاس تاثیرپذیری با هنری 69/0= r،001/0= p)، (مقیاس علوم با واقعگرایی71/0= r، 05/0= p) و (تحلیل مالی با قراردادی 60/0= r ،001/0= p) با مقیاسهای باور به مهارتهای بتز، معنیدار بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Reliability and Validity of the Original Scale and the Compilation of Individual Spherical Inventory (Activities Form of SCI) in the Assessment of High School Students Career in Terests
چکیده انگلیسی مقاله
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal" mso-tstyle-rowband-size:0 mso-tstyle-colband-size:0 mso-style-noshow:yes mso-style-priority:99 mso-style-qformat:yes mso-style-parent:"" mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt mso-para-margin:0cm mso-para-margin-bottom:.0001pt mso-pagination:widow-orphan font-size:10.0pt font-family:"Calibri","sans-serif"} The purpose of this study was to ascertain the validity and reliability of the original and extension scales (Activities form: section beliefs about skills) of Individual Spherical Inventory (PGI) in khorramabad students. Therefore 300 high school students (150 males and 150 females) were randomlysekected and were asked to complete the Individual Spherica Inventory and Betz Beliefs about Skills Inventory. The results showed that the distribution of the histograms were visually normal with regard to the following scales: basic scale (social services, data processing, worker, mechanic), High Prestige (social sciences, business systems, financial analysis), lower Prestige scales (quality control, manual labor), the six scales (Realistic, Investigative, Artistic), the four scales (Things and Data) and the three scales (scale of people / things). High reliability was observed for all scales of the Individual Spherical Inventory according to Cronbach's alpha. Most scales had acceptable validity. There were significant correlations between the scalesand Betz beliefs (artistic, social services r= .5 p= .001), (scale nature , Investigative r= .71, p=.001) (Â helping , artistic r=.67,p= .001), ( helping with social r= .63, p= .001), (scale influence with artistic r= .69, p= .001), (scale realistic with sciences r=.71, p= .05) and (financial analysis with conventional r= .6, p= .001).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هادی فراست |
مسعود صادقی |
نشانی اینترنتی
http://cbs.ui.ac.ir/article_17333_44e5bf62b1e2f9ad40e43c4d6c28acf4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1409/article-1409-345727.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات