|
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، جلد ۲۳، شماره ۶۳، صفحات ۱۳-۳۲
|
|
|
عنوان فارسی |
واکاوی سبک زندگی مصرفی جوانان در استان اردبیل بر حسب تجربه آنها از ارتباطات رسانهای |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی این پژوهش، واکاوی سبک زندگی مصرفی جوانان استان اردبیل بر حسب تجربه آنها از ارتباطات رسانهای است. روش تحقیق بهصورت آمیخته (کیفی – کمی) یود؛ یهطوزی که در بخش کیفی بهصورت دادهبنیاد و در بخش کمی بهصورت پیمایشی اجرا گردید. مشارکتکنندگان پژوهش در بخش کیفی را خبرگان، اساتید دانشگاه و والدین و جامعه آماری در بخش کمی را جوانان استان اردبیل تشکیل میدادند که در بخش کیفی بهصورت نمونهگیری هدفمند (گلوله برفی) و در بخش کمی از طریق نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی ، مصاحبه نیمهساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه یود. تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از طریق تحلیل تم و نرمافزار مکسکیودا انجام شد و در بخش کمی از طریق معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS انجام گردید. در بخش کیفی نتایج منجر به شناسایی 184 مضمون پایه گردید. سپس جهت تعیین مقولههای علی، زمینهای، محوری، مداخلهگر، راهبردها و پیامدها، مدل پارادایمی پژوهش تدوین شد. در بخش کمی نتایج منجر به تأیید مدل تدوین شده گردید. لذا میتوان گفت استفاده از یافتههای این پژوهش میتواند در تدوین سیاستگذاریها و تصمیمگیریهای صحیح در زمینه سبک زندگی مصرفی جوانان و همچنین اتخاذ سیاستهای درست در زمینه ارتباطات رسانهای کمک نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
&،quot،، سبک زندگی&،quot،، ارتباطات رسانهای&،quot،، جوانان&،quot،،،&،quot،، مصرف&،quot،، |
|
عنوان انگلیسی |
Analyzing the consumption lifestyle of young people in Ardabil province according to their experience of media communication |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The study is to analyze the consumption lifestyle of the youth of Ardabil province according to their experience of media communication. The research method was mixed (qualitative-quantitative). It was Grounded Theory in the qualitative part and survey in the quantitative part. The research participants in the qualitative part were experts, university professors and parents, and the statistical population in the qualitative part was the youth of Ardabil province, who were selected by purposeful sampling (Snowball sampling) and in the quantitative part, they were selected through random stratified sampling. The data collection tool in the qualitative part was semi-structured interviews and in the quantitative part through a questionnaire. The analysis method was done in the qualitative part through theme analysis and MaxQuda software, and in the quantitative part it was done through structural equations and Smart PLS software. In the qualitative part, the results led to the identification of 184 basic themes. Then, in order to determine the causal, contextual, central, intervening, strategies and consequences categories, the research paradigm model was developed. In the quantitative part, the results led to the verification of the developed model. Therefore, using the findings of this research can help in formulating correct policies and decisions in the field of youth consumption lifestyle and also in adopting correct policies in the field of media communication. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
&,quot,, سبک زندگی&,quot,, ارتباطات رسانهای&,quot,, جوانان&,quot,,,&,quot,, مصرف&,quot |
|
نویسندگان مقاله |
فرشید خدادوست | دانشجوی دکتری جامعهشناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال، خلخال، ایران
اقباله عزیزخانی | استادیار،گروه جامعهشناسی، واحد خلخال، دانشگاه آزاد اسلامی، خلخال، ایران(نویسنده مسئول)
سروش فتحی | گروه جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://faslname.msy.gov.ir/article_870_e88d2278c6598dc14e13bdb851631bdb.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|