مطالعات مدیریت ورزشی، جلد ۸، شماره ۳۸، صفحات ۸۹-۱۰۶

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیت-بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان‌های کشور
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیت‌دنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش کشور می‌باشد. روش این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و به‌لحاظ هدف، کاربردی می‌باشد. جامعۀ آماری این پژوهش را معاونان، رئیسان و کارشناسان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش به تعداد 288 نفر تشکیل دادند. نمونۀ آماری نیز به‌صورت تمام‌شمار و برابر با جامعۀ آماری بود. نتایج نشان می‌دهد که 02/48 درصد از کل واریانس‌ها مربوط به هفت عامل می‌باشد. نتایج بیانگر این است که تمامی عوامل، تأثیر معناداری بر استقرار مدیریت دانش دارند. همچنین، اولویت‌بندی عوامل به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی به‌ترتیب عبارت است از: فرهنگ سازمانی، تعهد مدیران ارشد، مشارکت کارکنان، آموزش کارکنان، کار تیمی، ساختار دانشی و زیرساخت‌های سیستم‌های اطلاعاتی. با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان چنین نتیجه گرفت که با برنامه‌ریزی و تمرکز بر عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش می‌توان دانش جدیدی را ایجاد کرد و آن را در سراسر سازمان منتشر نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification and Prioritization Effective Factors on Establishment of Knowledge Management in Physical Education and Health in Ministry of Education in Iran
چکیده انگلیسی مقاله This study has identifying and prioritized effective factors on establishment of knowledge management in ministry of physical education ministry and healthy of education in Iran. Research method was geodesic and in aspect of goal was applied. The statistical population of this study were coadjutor, chiefs and expert of physical education and health education (n=288) ministry and the statistical sample was selected by from of full number and equal to statistical society. In order to identify factors and survey of structural validity the exploratory factor analysis was used. The result of exploratory factor analysis showed that 45/02 of the total variances related to seven factors. Prioritizing the factors performed by AHP method. That are organization culture, senior management commitment, employee participation, employee training, team work, knowledge construction and infrastructure and information systems. According to finding of this study, by programming and concentrating on effective factors of knowledge management, we can establish new knowledge and to publish it all over the world.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ام هانی دوانی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

اسماعیل شریفیان |
دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

کوروش قهرمان تبریزی | ghahreman tabrizi
دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)


نشانی اینترنتی http://smrj.ssrc.ac.ir/article_854_60319067df9b5b2efeedda16d1a73ad4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1190/article-1190-342921.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات