این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 18 آبان 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۶
عنوان فارسی
اعتباریابی فرم فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش میان معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر، ارائه یک مقیاس اندازهگیری نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش است. به همین منظرو از میان جامعه آماری که کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر اصفهان را شامل میشد، 311 نفر (160 زن و 151 مرد) به روش نمونه"یری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش ترجمه (فرم) فارسی مقیاس نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش بود. پس از گردآوری دادهها بهوسیله نرمافزار SPSS مورد تجزبه و تحلیل قرار گرفتند. ضریب اعتماد (پایایی) آلفا با حذف گویههایی که همبستگی پایینی با کل مقیاس داشتند، 84/0 محاسبه شد که در روش بازآزمایی دقت این ضریب تأیید شد. تحلیل عاملی گویههای مقیاس بیانگر این بود که بیش از 61 درصد واریانش نمرات کل با این مقیاس تبیین میشد. پس از چرخش عوامل، همبستگی میان هر گویه با هر عامل در بهترین حالت مشخص گردید که براساس آن پنج عامل نامگذاری شدند، و نشان داد که مقیاس چند بعدی است. انجام آزمون تی مستقل روی دادهها نشان داد که میان جنسیت معلمان و نگرش آنها تفاوت معنادار موجود نیست، ولی معلمان هنرستان نگرش بهتری نسبت به همکاران دبیرستانی خود داشتند. در مجموع نگرش معلمان مثبت ارزیابی شد. از این مقیاس بهعنوان ابزاری دقیق در دیگر پژوهشها میتوان بهره برد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازی،تواناییهای ذهنی،فعالیتهای بدنی،کودکان پیشدبستانی،
عنوان انگلیسی
Validating “Technology Attitude Scale” among Isfahani high school teachers
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this paper was to present a technology attitude scale for education. So, 311 Isfahani high school teachers were selected from among Isfahani high school teachers, using multistage cluster sam-pling. The instrument used was the Persian translation of Turkish Technol-ogy Attitude Scale. After gathering the data , they were analyzed using SPSS software. After deleting items with lower correlation, the Alpha reli-ability coefficient for the scale was 0.84. The factor analysis of the items of the scale showed that more than 61% of the variance of the whole scores could be explained using this scale. After Varimax rotation of the factors, the correlation between each item with each factor was determined and five factors were named according to that. Also, it showed that the scale is multi-dimentional. The results of the independent T-test indicated that there is no significant difference between male and female teachers’ attitudes toward technology, however, the technical school teachers had better at-titudes in proportion to their high school colleagues. In sum, the teachers’ attitude was positive. This scale could be used in other researches as an exact device.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید مشتاقی لارگانی |
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
سمیرا قربانی |
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
حمید رضاییان |
استادیار دانشگاه اراک
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_214717_c8c400470a5ec97027d56549d8bf593e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات