این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 19 آبان 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۳۵-۶۲
عنوان فارسی
ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﻄﺒﻴﻘﯽ ﻧﻈﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ در ﻛﺸﻮرﻫﺎی اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن، ژاﭘﻦ، ﻓﺮاﻧﺴﻪ، ﻣﺎﻟﺰی و اﻳﺮان
چکیده فارسی مقاله
هدف اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﻧﻈﺎم ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن، ﻓﺮاﻧﺴﻪ، ژاﭘﻦ، ﻣﺎﻟﺰی و اﻳﺮان اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺒﺎﻫﺘﻬﺎ و ﺗﻔﺎوﺗﻬﺎی ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻣ ﻛﻮر ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اراﺋﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎداﺗﯽ ﻛﺎرﺑﺮدی ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺨﺸﻴ ن ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﻧﻈﺎم ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ اﻳﺮان ﺑﺮرﺳﯽ و ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ شده اﺳﺖ. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻳﻚ ﭘﻴﻤﺎﻳﺶ ﺗﻄﺒﻴﻘﯽ اﺳﺖ. اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز آن ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﯽ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺸﻬﺎ از ﻃﺮﻳﻖ اﺳﻨﺎد و ﻣدارک ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪای و ﮔﺰارﺷﻬﺎی ﺗﺤﻘﻴﻘﯽ و ﺟﺴﺘﺠﻮ در ﺷﺒﮑﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻣﺮﺗﺒﻂ و ﺳﺎﻳﺘﻬﺎی وزارت آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮔﺮدآوری ﺷده اﺳﺖ. اﻟﮕﻮی ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ، اﻟﮕﻮ ﺑﺮدی اﺳﺖ. ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑدﺳﺖ آﻣده ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ ﻛﻪ: ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺎم ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﻫدف اﺻﻠﯽ و ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻣﺎداماﻟﻌﻤﺮ ﻫدف اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ اﻳﻦ ﻧﻈﺎم در ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر دﺳﺘﻴﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻫدف راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺗﻠﻔﻴﻖ ﺗﺌﻮری و ﻋﻤﻞ، ﺗﻮازن ﺗﺌﻮری و ﻋﻤﻞ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ، ﺗدوﻳﻦ اﺳﺘﺎﻧداردﻫﺎی ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ، ﺗﻠﻔﻴﻖ ﻓﺎوا
3
در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ، ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻣﻴﺎن ﻧﻈﺎم ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﭘﻴﺶ از ﺧدﻣﺖ ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎ و ﻣدارس، ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﻣﻴﺎن آﻣﻮزﺷﻬﺎی ﭘﻴﺶاز ﺧدﻣﺖ و ﺿﻤﻦ ﺧدﻣﺖ و اﻳﺠﺎد ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻣﻴﺎن ﻧﻬﺎدﻫﺎی ادارهﻛﻨﻨده ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ در اﻳﻦ ﻛﺸﻮرﻫﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷده اﺳﺖ.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ﻧﻈﺎم تربیتﻣﻌﻠﻢ،ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ تربیتﻣﻌﻠﻢ،ﻛیفیتﺑﺨﺸﯽ تربیتﻣﻌﻠﻢ،ﻣﺮاﻛﺰ تربیتﻣﻌﻠﻢ،تربیتﻣﻌﻠﻢ پیش از ﺧدمت،
عنوان انگلیسی
A comparative study of the teacher training cur-riculum system in England, Japan, France, Ma-laysia, and Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Using a comparative study, the curriculum of teacher training system in England, Japan, France, Malaysia were compared with Iran. To offer some applied suggestions in order to improve the Iran’s curriculum of teacher training system, the similarities and differences in the elements of teacher training curriculum among the mentioned countries is investigated. Bredy’s study method was used in this study. The most important findings are as follows: In the teacher training system of the above mentioned countries, the main goal was the improvement of the quality of the system and the main objective was life long learning. In order to achieve these goals and objec-tives, the following strategies was considered: Integration of theory and practice, balance between theory and practice in the curriculum, setting teacher training standards, integration of ICT in the teacher training cur-riculum, making continuous connection between the pre-service teacher training with universities and schools, making connection between pre and in-service teacher training, and coordination among administrating organi-zations of teacher training in these countries.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ﻧﻈﺎم تربیتﻣﻌﻠﻢ,ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ تربیتﻣﻌﻠﻢ,ﻛیفیتﺑﺨﺸﯽ تربیتﻣﻌﻠﻢ,ﻣﺮاﻛﺰ تربیتﻣﻌﻠﻢ,تربیتﻣﻌﻠﻢ پیش از ﺧدمت
نویسندگان مقاله
ﺍﻋﻈﻢ ﻣﻼﻳﯽﻧﮋﺍﺩ |
پژوهشگر و کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
علی ذکاوتی |
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_214711_151550493e5965f39c0fca403d5c72de.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات