این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست گذاری اقتصادی، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱۶۹-۱۹۳

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Interactions among Concentration, Advertising Intensity and Profitability in Iranian Food and Beverage Industries
چکیده انگلیسی مقاله Industrial economics is mostly based on the market structure, conduct and performance paradigm. This paper applies the mentioned paradigm in Iranian food and beverage industries. To that end, a system of equations including concentration index, advertising intensity and profitability for a sample of 22 four-digit Iranian food and beverage industries is estimated using 3SLS method during 1995 - 2007. The findings show the positive impact of concentration and profitability on advertising intensity. The impacts of concentration and lagged advertising intensity on profitability are also positive.The findings also indicate the negative impact of export intensity on profitability.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن پورعبادالهان کویچ | pourebadollahan covich
استادیارگروه اقتصاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

الهام وفایی |
دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

سعیده صمد زاد | samad zad
کارشناس ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات