این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 1 آذر 1404
اندیشه مدیریت راهبردی
، جلد ۱۴، شماره ۳۲، صفحات ۵-۲۴
عنوان فارسی
اینترنت، دین و فرهنگ مردمپسند
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر به بررسی رابطه اینترنت، دین و فرهنگ مردمپسند میپردازد و میکوشد نشان دهد که اینترنت ضمن آنکه امکاناتی را در اختیار دین قرار میدهد، چگونه به عنوان پایگاهی برای تعاملی جدید میان دین و فرهنگ مردمپسند قرار میگیرد. در ابتدا، به این نکته اشاره خواهد شد که فضای مجازی حداقل به دلیل پنج ویژگی فضای مساعدی را برای گسترش ارتباطات دینی فراهم میسازد:
1. سرزمینزدایی و جهانیشدن بازار دین، 2. دموکراتیزهکردن دینی، 3. گمنامی،
4. دسترسی آسان، 5. اعتماد. مقاله تلاش میکند که به دو نوع حضور دین در فضای مجازی اشاره کند: دین برخط و دین به صورت برخط. تعاملیترین شکل تعامل دین و اینترنت «دین بهصورت برخط» است که در آن مؤمنان میتوانند در فضای مجازی به تعاملات دینی خود بپردازند. سرانجام، مقاله به این مسئله میپردازد که اینترنت فضایی برای حضور فرهنگ مردمپسند است و حضور این محتوا و تعامل آن با محتوای دینی، به درک و تفسیر جدیدی از دین منجر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Internet, Religion, and Popular Culture
چکیده انگلیسی مقاله
مقالة حاضر به بررسی رابطة اینترنت، دین و فرهنگ مردمپسند میپردازد و میکوشد نشان دهد که اینترنت ضمن آنکه امکاناتی را در اختیار دین قرار میدهد، چگونه به عنوان پایگاهی برای تعاملی جدید میان دین و فرهنگ مردمپسند قرار میگیرد. در ابتدا، به این نکته اشاره خواهد شد که فضای مجازی حداقل به دلیل پنج ویژگی فضای مساعدی را برای گسترش ارتباطات دینی فراهم میسازد:
1. سرزمینزدایی و جهانیشدن بازار دین، 2. دموکراتیزهکردن دینی، 3. گمنامی،
4. دسترسی آسان، 5. اعتماد. مقاله تلاش میکند که به دو نوع حضور دین در فضای مجازی اشاره کند: دین برخط و دین به صورت برخط. تعاملیترین شکل تعامل دین و اینترنت «دین بهصورت برخط» است که در آن مؤمنان میتوانند در فضای مجازی به تعاملات دینی خود بپردازند. سرانجام، مقاله به این مسئله میپردازد که اینترنت فضایی برای حضور فرهنگ مردمپسند است و حضور این محتوا و تعامل آن با محتوای دینی، به درک و تفسیر جدیدی از دین منجر میشود.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود کوثری |
استادیار دانشکده علوم اجتماعی گروه ارتباطات دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_1378_25fae7dc9eac7513fcc7e543fa268840.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات