این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۸۱-۱۰۲
عنوان فارسی
محدودیتهای راهاندازی کسبوکارهای نوظهور
چکیده فارسی مقاله
سالانه بسیاری از کارآفرینان نوظهور اقدام به راهاندازی کسبوکار جدید میکنند اما تنها تعداد اندکی از آنها موفق به ایجاد یک شرکت پایدار میشوند. بیشتر این کارآفرینان در مواجههی با مانعها و مشکلهای راهاندازی کسبوکار جدید، دست از تلاش میکشند. این مطالعه به بررسی مانعهای پیش روی کارآفرینان نوظهور که در دورههای آموزش کارآفرینی و مهارتهای کسبوکار در تهران شرکت کردهاند، میپردازد. یافتههای این پیمایش (179= n) نشان میدهد که محدودیتهای نگرشی و فرهنگی (میانگین 7/3)، محدودیتهای آموزشی (میانگین 66/3)، محدودیتهای حمایتی و زیربنایی (میانگین 64/3)، محدودیتهای بازار و محیط کار (میانگین 38/3)، محدودیتهای قانونی و اداری (میانگین 41/3)، و محدودیتهای مالی (میانگین 42/3) به ترتیب مهمترین مانعهای راهاندازی کسبوکار هستند؛ در حالیکه محدودیتهای شخصی افراد (میانگین 08/3) مانعی برای راهاندازی کسبوکار آنها نمیباشند. اما نکتهی مهم این است که کارآفرینان نوظهوری که ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانهی قویتری دارند با وجود درک این مانعها، همچنان تمایل بیشتری به راهاندازی کسبوکار دارند. در واقع، تبیین نقش تعدیلکنندگی متغیر «ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه» و تأثیر مانعها بر تمایل به راهاندازی کسبوکار جدید، مهمترین مشارکت علمی این تحقیق در توسعهی دانش کارآفرینی بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Limitation on Emergent Businesses
چکیده انگلیسی مقاله
Each year a great number of nascent entrepreneurs embark on startups, but a few of them manage to create a sustainable enterprise. They often cease efforts when they confront obstacles. This study makes a great attempt to deal with the barriers in the way of the nascent entrepreneurs who are taking courses to acquire entrepreneurial knowledge and business skills in Tehran. The findings indicate that limitation s such as cultural and attitudinal (mean: 3.7), educational (mean: 3.66), supports and infrastructural (mean: 3.64), operating business environment (mean: 3.38), legal and administrative (mean: 3.41) and financial (mean: 3.42) respectively are the key impediment to business startups. However, personal reservations (mean: 3.08) will not be classified as big problems. The critical point here is that nascent entrepreneurs endowed with stronger entrepreneurial characteristics, tend more to start up businesses notwithstanding their perception of such problems. In reality, the adjusting role of the "entrepreneurial personality traits" in proportion to the impact of barriers on tendency towards starting up new businesses is the major scientific achievement of the present research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی امیری |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدرضا زالی | mohammad reza
استادیار دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
مهدی مجد |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_22974_9bf65d9f8ed99044c776c582f8b5a0bb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-337554.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات