|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۰۸، صفحات ۴۸-۵۵
|
|
|
عنوان فارسی |
نگاهی به تفاوت بازیهای کودکان عادی و استثنایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این مقاله به بررسی تفاوتهای بازی کودکان عادی و استثنایی می پردازد. چگونگی گذراندن اوقات فراغت و انجام بازیهای مفید و آموزشی یکی از مهمترین دغدغه های والدین اعم از والدین کودکان عادی و استثنایی می باشد. بنابر این بازی به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی کودکان و یک عامل موثر بر رشد اجتماعی و عاطفی ، امروزه بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران و دانشمندان در حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است. در زمینه بازی کودکان استثنایی به نظر می رسد آنها در مقایسه با کودکان عادی رابطه دوستانه کمتری ایجاد کرده و از نظر میزان محبوبیت در گروه، در رتبه پایین تری قرار می گیرند. کودک استثنایی برای ورود به گروه بازی بیش از حد فرمان می دهد و حتی می خواهد مخرب باشد. پژوهش ها، عمدتاً حاکی از آن است که تمام کودکان صرفنظر از شرایط جسمانی، سطح عملکرد ذهنی یا چگونگی توزیع امکانات محیطی ، بازی می کنند. با در نظر گرفتن موارد فوق مربیان کودک باید تلاش کنند تا موقعیت هایی را فراهم کنند که با خصوصیات سنی کودکان هماهنگ بوده و شرایط طبیعی را برای انواع بازی ها مهیا نمایند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازی، اوقات فراغت، کودکان عادی، کودکان استثنایی |
|
عنوان انگلیسی |
Playing in normal and exceptional children |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
پروانه مهرجو | parvaneh mehrjoo عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-39&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-337494.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|