تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۰۸، صفحات ۴۸-۵۵

عنوان فارسی نگاهی به تفاوت بازی‌های کودکان عادی و استثنایی
چکیده فارسی مقاله این مقاله به بررسی تفاوت­های بازی کودکان عادی و استثنایی می پردازد. چگونگی گذراندن اوقات فراغت و انجام بازی­های مفید و آموزشی یکی از مهمترین دغدغه های والدین اعم از والدین کودکان عادی و استثنایی می باشد. بنابر این بازی به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی کودکان و یک عامل موثر بر رشد اجتماعی و عاطفی ، امروزه بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران و دانشمندان در حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است. در زمینه بازی کودکان استثنایی به نظر می رسد آنها در مقایسه با کودکان عادی رابطه دوستانه کمتری ایجاد کرده و از نظر میزان محبوبیت در گروه، در رتبه پایین تری قرار می گیرند. کودک استثنایی برای ورود به گروه بازی بیش از حد فرمان می دهد و حتی می خواهد مخرب باشد. پژوهش ها، عمدتاً حاکی از آن است که تمام کودکان صرف­نظر از شرایط جسمانی، سطح عملکرد ذهنی یا چگونگی توزیع امکانات محیطی ، بازی می کنند. با در نظر گرفتن موارد فوق مربیان کودک باید تلاش کنند تا موقعیت هایی را فراهم کنند که با خصوصیات سنی کودکان هماهنگ بوده و شرایط طبیعی را برای انواع بازی ها مهیا نمایند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازی،‌ اوقات فراغت،‌ کودکان عادی، کودکان استثنایی

عنوان انگلیسی Playing in normal and exceptional children
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پروانه مهرجو | parvaneh mehrjoo
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-39&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-337494.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات