Applied Research on English Language، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی اصطلاحات مربوط به کاربردِ زبان از دیدگاه بین زبانی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله به بعضی از اصطلاحات کاربردشناسی که خاص زبان انگلیسی محاوره ای هستند، معادل های آن ها در زبان- های دیگر و استفاده ی آن ها در زبان دوم اشاره شده است. در این مقاله خواهیم دید که این اصطلاحات یا به عبارت دیگر بسط دهنده های زبانی (مانند چیزی) با بیان گرهای کلامی تفاوت دارند. این تفاوت در شکل، عملکرد و تقسیم این بسط-دهنده ها در انواع انگلیسی ها و زبان های دیگر نیز مشهود است. در بافت زبان دوم، به این نتیجه می رسیم که فراگیرانِ زبان دوم هم از اصطلاحات کاربردی کمتر و هم از محدوده کمتری از اصطلاحات قابل تصور استفاده می کنند. به علاوه، فراگیران زبان دوم از اصطلاحاتی که بیشتر با زبان نوشتار و مکالمه رسمی مرتبط است (مانندand so on ) مانند معادل- های رسمی ترجمه شده از زبان اول که در انگلیسی استفاده نمی شوند (مانند and, and, and)، یا در بافت های محدودی استفاده می شوند (مانند or so) بیشتر استفاده کرده و اغلب درک نمی کنند که بعضی از این اصطلاحات ممکن است بار منفی داشته باشند (مانند and blah, blah, blah). در این مقاله، همچنین به بحث در مورد امکان ایجاد آگاهی کاربردشناسانه ی بهتر در میان فراگیران زبان دوم با تمرکز بین زبانی واضح بر شکل و عملکرد اصطلاحات مربوط به کاربردِ زبان نیز پرداخته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Pragmatic expressions in cross-linguistic perspective
چکیده انگلیسی مقاله This paper focuses on some pragmatic expressions that are characteristic of informal spoken English, their possible equivalents in some other languages, and their use by EFL learners from different backgrounds. These expressions, called general extenders (e.g. and stuff, or something), are shown to be different from discourse markers and to exhibit variation in form, function and distribution across varieties of English, as well as in other languages. In EFL contexts, students are reported to use fewer pragmatic expressions and a smaller range of possible forms. They also tend to favor expressions more often associated with writing and formal speaking (e.g. and so on), include literal translation equivalents from their first language that are not used in English (e.g. and, and, and), or used only in restricted contexts (e.g. or so), and often seem not to realize that some forms may carry negative connotations (e.g. and blah, blah, blah). The possibility of fostering better pragmatic awareness among EFL students is discussed in terms of an explicit cross-linguistic focus on the forms and functions of pragmatic expressions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله maryann overstreet |



نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_15451_8610e51848e3a22a32ae67b644ec6766.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-337453.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات