|
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۸۷-۱۰۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تأثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه:شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله) |
|
چکیده فارسی مقاله |
در سالهای اخیر، بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژهای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب و کار یافته است. بسیاری از محققان و مدیران شرکتها به این نتیجه رسیدهاند که با ارزشترین دارایی یک شرکت در جهت بهبود فرایند بازاریابی، برند و دانش برندینگ است. با وجود این، مفهوم هویت برند که عاملی درون سازمانی و یکی از مهمترین مباحث در حوزه بازاریابی و برند است، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس، مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر هویت برند بر توسعه وفاداری به برند در صنعت مواد غذایی (محصولات لبنی) صورت گرفته است. در تحقیق حاضر برند کاله (مربوط به شرکت تولید محصولات لبنی کاله) که برند شناخته شدهای در سطح ایران است، جهت مطالعه انتخاب شد. به این ترتیب، تمامی مشتریان محصولات کاله در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری تحقیق و نمونهای معادل 475 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع آوری دادهها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و تأیید مدل نیز از روش مدل سازی معدلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شده است. یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت هویت برند بر وفاداری به برند و رابطه مستقیم این دو بود. برند با هویت قوی منشا شکل گیری روابط بلندمدت میان مشتری و شرکت گشته و وفاداری را در پی خواهد داشت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هویت برند، وفاداری به برند، اعتماد برند، رضایت، صنعت لبنیات، |
|
عنوان انگلیسی |
Scrutiny of brand social identity perspective and its effect in brand loyalty development (case of study: Kaleh Dairy Products Company) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In recent years, discussion and scrutiny about brand has found especial place in science and university assembly and place in a realm of trade too. Many of searchers and companies managers has conclude that certainly, brand and branding science is worthest asset for a company for improvement of marketing process. Yet, brand identity which is an intra-organizational factor and one of the most important discussions on marketing and brand is considered in a few studies. On this basis, present study with the purpose of studying the impact of brand identity impact on brand loyalty development is conducted in food industry (dairy products). In present study, Kaleh brand (Kaleh Dairy Products Company) as a well â recognized brand in Iran is selected for studying. All customers of the company in Tehran Metropolitan are selected as research statistical population and a sample of 475 customers was chosen. This is a survey â type research in which questionnaire is used to collect data. To analyze and confirm model, Structural Equations Modeling (SEM) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) techniques are utilized. According to research findings, the impact of brand identity on brand loyalty in food industry was confirmed. Brand with strong identity is the origin of forming long term relationships between customer and company, and it is result will be loyalty. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا بخشی زاده | دانشگاه تربیت مدرس سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
زهره شاهرخ دهدشتی | shahrokh dehdashti دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدی جعفرزاده کناری | jafarzadeh kenari دانشگاه علامه طباطبایی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17593_c86bafac33981fef09c7488c052d8cf1.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336863.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|