|
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۸۲-۱۹۵
|
|
|
عنوان فارسی |
تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف ار این پژوهش، اولویت بندی مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند در صنعت نرم افزاری است؛ در راستای نیل به این هدف رابطه بین عوامل آمیخته بازاریابی (کانال توزیع، قیمت ارزش گرا، فعالیتهای ترفیعی و خدمات پس از فروش)، تصویر شرکت، سه بعد ارزش ویژه برند (آگاهی از برند/ تداعی ذهنی، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند) و ارزش کلی ارزش ویژه برند، به وسیله معادلات ساختاری سنجیده شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش گرد آوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش، کاربران محصولات یک شرکت نرم افزاری هستند که علاوه بر کاربر بودن با شرکت تعامل و ارتباط داشتهاند، به این منظور با روش نمونه گیری تصادفی ساده نمونه ایی مشتمل بر 228 نفر تعیین شد. نتایج حاصل نشان داد که تصویر شرکت به عنوان متغیر میانجی مهمترین نقش را در فرایند ایجاد ارزش ویژه برند ایفا میکند و خدمات پس از فروش، قیمت و ترفیع به واسطه این متغیر بر ابعاد ارزش ویژه برند تاثیر گذارند و از بین ابعاد ارزش ویژه برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر معنادار و مثبت اعمال میکند. بنابراین، شرکتهای فعال در حوزه نرم افزار باید تاکید زیادی بر ایجاد محصول با کیفیت و ایجاد وفاداری به برند داشته و در این زمینه از تصویر شرکت خود نیز به عنوان یک مزیت رقابتی عمده بهره گیرند. همچنین از طریق افزایش مطلوبیت خدمات پس از فروش، استمرار ملاقات نمایندگان شرکت با مشتریان و حفظ تناسب قیمت محصولات خود با کیفیت آنها، تصویر ذهنی مثبت مشتریان از شرکت را ارتقا داده و از این طریق بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان خود تاثیر مثبت اعمال نمایند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The effect of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of this research was to prioritize the most important factors that influence brand equity in the software industry. In this regard, the relationships between marketing-mix effort (channel performance, value-oriented price, promotion, and after sales service), corporate image, three dimensions of brand equity (brand awareness with associations, perceived quality, and brand loyalty), and market performance have been investigated by the structural equation modeling. A random sampling method among the users of one company`s products that not only being user, but also have communication and interaction with the company revealed the following findings the corporate image as a mediator play the most important role in the process of brand equity development. After sales service, price, and promotion influence on brand equity due to corporate image. Between the dimensions of brand equity, perceived quality and brand loyalty, have a positive and significant effect on brand equity. Therefore, software companies have to put great emphasis on high quality product and creation of brand loyalty and by this means takes advantage of their corporate image as a competitive advantage. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
منیژه حقیقی نسب | دانشگاه الزهرا سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
حمید رضا یزدانی | hamid reza دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
ساغر رفیعی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17631_7ca294c772ff72f291da4e37efaa19c1.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-336847.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|