|
آموزش عالی ایران، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل مراحل و سبکهای یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف کلی این تحقیق، تحلیل مراحل و سبکهای یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی است. تحقیق حاضر بهلحاظ پارادایمیک، کمّی از جنبه هدف کاربردی و از بعد گردآوری دادهها توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه که با روش نمونهگیری چندمرحلهای نسبی، انتخاب شده بودند (324N=) تشکیل دادند. ابزار تحقیق پرسشنامهای شامل مشخصات دموگرافیک و سیاهه سبکهای یادگیری کلب بود. ابتدا مرحله و سبک یادگیری آزمودنیها تعیین و سپس توسط نرمافزار SPSS17. 0 تحلیل شد. در این پژوهش از فراوانی، میانگین و آزمونهای کایاسکویر، تحلیل واریانس یکطرفه، کروسکال والیس استفاده شد. دانشجویان از لحاظ این مراحل و سبکهای یادگیری دارای تفاوت معنیدار آماری نبودند، اما مراحل یادگیری برتر «آزمایشگری فعال» و «مفهومسازی انتزاعی» و سبک یادگیری برتر «همگرا» بود؛ همچنین ویژگیهای فردی با این مراحل و سبکها وجود رابطه معنیداری نشان نداد. در پایان پیشنهادهایی به منظور اثربخشتر کردن فرایند تدریس بر اساس یافتهها ارائه شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش کشاورزی، چرخه یادگیری تجربی، آموزشهای اثربخش. |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عبدالحمید پاپ زن | دانشگاه رازی کرمانشاه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
جعفر یعقوبی | دانشگاه زنجان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
شهاب فکری مهین | fekri mehin دانشگاه رازی کرمانشاه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
مرجان سپه پناه | دانشگاه رازی کرمانشاه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-115&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-334866.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|