این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۴، صفحات ۱۳۳-۱۵۶

عنوان فارسی آیا سازوکارهای حمایتی ساختاردهنده و مسأله‌ساز بر انتقال دانش مبتنی بر ژانر به گفتمان دیگر تاثیر دارد؟
چکیده فارسی مقاله یکی از موضوعات محوری در پژوهش در حیطه نگارش این است که آیا دانش چگونگی ساخت و آموختن گونه متن در یک رشته آموزشی یا سبک نگارش می‌توانند به بافت‌ها و سبک‌های دیگر انتقال یابد. مطالعات انجام شده تاکنون دیدگاهی واحد و کامل درباره چگونگی انتقال این دانش از طریق روش‌های مختلف آموزشی ارائه نداده‌اند. این مطالعه به بررسی تأثیر حمایت‌‌های ساختاردهنده و مسأله‌ساز بر توانایی انتقال دانش مبتنی بر سبک و اثر تعدیلی سطح زبانی در یک گروه از فراگیران زبان انگلیسی در ایران پرداخته است. چهار گروه 30 نفره در 8 کلاس دست‌نخورده سطح پیش متوسطه و چهار گروه 30 نفره در 8 کلاس دست‌نخورده سطح پیشرفته در این مطالعه شرکت کردند. عملکرد پیش‌آزمون و پس‌آزمون شرکت‌کنندگان در گروه‌های حمایت‌های ساختاردهنده، حمایت‌های مسأله‌ساز و ترکیب حمایت‌های ساختاردهنده و مسأله‌ساز با عملکرد گروه شاهد مقایسه گردید. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد که سازوکارهای حمایتی به طور قابل توجهی می‌توانند منجر به انتقال دانش مبتنی بر ژانر شود. این نتایج همچنین نشان داد که سازوکارهای حمایتی زمانی بهترین نتیجه را به ارمغان داشتند که با هم و به صورت ترکیبی ارائه شدند. علاوه بر این، سطح مهارت زبان‌آموزان این نتیجه را تعدیل ‌نمی‌کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Can Scaffolding Mechanisms of Structuring and Problematizing Facilitate the Transfer of Genre-based Knowledge to Another Discourse Mode?
چکیده انگلیسی مقاله A pivotal issue in research on writing concerns whether the knowledge of how genres are constructed and learned in one discipline/genre can be transferred to other contexts, genres, and disciplines. Yet, studies conducted so far have not presented a unified and complete view of how various writing instructional techniques can result in transferability. This study examined the effect of structuring and problematizing scaffolding mechanisms and the mediating effect of learners’ proficiency level on a cohort of Iranian English learners’ ability to transfer the acquired genre-based knowledge to a new discourse mode. Four groups of thirty pre-intermediate learners chosen from eight intact classes and four groups of advanced learners selected from eight intact classes participated in this study. The performance of the participants in structuring scaffolds, problematizing scaffolds, and combined structuring and problematizing scaffolds conditions were compared to that of the control groups. The results of a two-way ANCOVA revealed that scaffolding mechanisms could significantly result in genre-transferability. The results also suggested that scaffolding mechanisms brought about the best results when offered simultaneously. Besides, the result yielded no significantly moderating effect for learners’ proficiency level. Implications for classrooms are discussed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محبوبه مرتضوی |
payame noor university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

منوچهر جعفری گهر |
payame noor university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

افسر روحی |
payame noor university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3999_1230d5a6bd645dec5de1fe3f3dd72067.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-334062.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات