|
فصلنامه پژوهشی خون، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۸-۱۴
|
|
|
عنوان فارسی |
و کارکنان پایگاه انتقال خون استان تهرانمقایسه میزان رضایت شغلی کارکنان ستاد مرکزی سازمان انتقال خون |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده سابقه و هدف صاحبنظران روانشناسی سازمانی، رضایت شغلی را، کنشی از هماهنگی بین نیازها و ارزشهای حرفهای فرد و نظام تقویتکننده کار دانستهاند. در این راستا یکی از دغدغههای متخصصان، سنجش رضایت شغلی است. هدف ازاین تحقیق، مقایسه میزان رضایت شغلی کارکنان ستاد مرکزی انتقال خون و پایگاه انتقال خون تهران بود. مواد و روشها در این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی، میزان رضایت شغلی 214 نفر از کارکنان ستاد مرکزی و پایگاه تهران به صورت نمونهگیری تصادفی طبقهای در اسفند 1394 بررسی شد و مورد مقایسه قرار گرفت. در این تحقیق از پرسشنامه رضایت شغلی(JDI) استفاده شد و دادهها با استفاده از آزمون آماری MANOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 01/0 p |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کلمات کلیدی، رضایت شغلی، انتقال خون، عملکرد شغلی |
|
عنوان انگلیسی |
A comparative assessment on job satisfaction amongthe staff of the headquarters of Iranian Blood TransfusionOrganization and Tehran Blood Transfusion Center |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Background and Objectives To the opinion of psychologists, job satisfaction has been defined as the action of coordination between individual needs and professional values. Therefore, evaluating the rate of job satisfaction is one the concerns of the professionals. The objective of this survey was to assess the rate of job satisfaction among the staff of IBTO headquarters (HQ) and Tehran Blood Transfusion Center (TBC). Materials and Methods The study is a descriptive-analytical and cross- sectional study which was done voluntarily on 120 staff of the IBTO HQ and 94 staff of TBC. To gather the data, JDI questionnaire was used. The data was analyzed by MANOVA test. P < 0.01 was identified as the criteria for significant differences. Results The average rate of job satisfaction in IBTO headquarters was measured as standard deviation. This rate was 21.32 in Tehran Blood Transfusion Center. The results indicate the higher job satisfaction of the staff of TBC compared to IBTO HQ. The highest unsatisfactory variables pertained to job promotion, supervisors and the colleague relationship. Conclusions Job satisfaction is an indicator for the performance improvement of the staff leading to success of an organization. While the highest unsatisfactory variables pertained to job promotion, supervisors and the colleague relationship, the necessary interventions have to be made in order to clarify and revise the ways of job promotion and to establish a competent inter-sectorial relationship between the staff. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مرجان فرامرزی | m. faramarzi موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون
بشیر حاجی بیگی | b. hajibeigi موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون
حسن حسینی | h. hosseini وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اصلی تایید شده: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (Ministry of health and medical education)
مدینه پورمحمد | m. pourmohammad موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون
|
|
نشانی اینترنتی |
http://bloodjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1085-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/45/article-45-326355.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
1 |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|