آموزش علوم دریایی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۲۸-۴۲

عنوان فارسی ارائه‌ی ملاک‌های ارزیابی دانشگاه‌ علوم دریایی امام خمینی(ره)
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش ارائه‌ی ملاک‌های ارزیابی دانشگاه‌ علوم دریایی امام خمینی‌(ره) بود. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر داده‌ها، پژوهشی کمی و کیفی از نظر نحوه‌ی اجرا، آمیخته می‌باشد. جامعه‌ آماری پژوهش، کارکنان آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بود و کل جامعه به تعداد 108 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده‌ها در این پژوهش به‌صورت پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته برمبنای طیف لیکرت برای بررسی معیار‌های متناسب با مولفه‌های مستخرجه از ادبیات پژوهش بود. روایی ظاهری پرسشنامه پژوهش با مطالعه فردی و با نظر اساتید راهنما و مشاور و روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نسبت روایی محتوا(CVI) و شاخص روایی محتوا(CVR) مورد بررسی و تصحیح قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی گردید، این مقدار برای پرسشنامه 97/0 تعیین گردید. در پردازش و تحلیل داده‌های گردآوری شده از نرم‌افزار SPSS و مدل‌سازی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزار PLS استفاده شد. با اجرای روش‌های مذکور، پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها در نهایت 17 مولفه و 64 ملاک برای ارزیابی دانشگاه‌ علوم دریایی امام خمینی(ره) ارائه گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Presentation Of Evaluation Criteria For Imam Khomeini Maritime University
چکیده انگلیسی مقاله The Purpose of this paper was Presentation of evaluation criteria for Imam Khomeini maritime university. Statistical population was Imam Khomeini maritime university and the statistical samples were the faculty members and educational personnel of that university. The Cronbach's alpha coefficient formula was used to determine the reliability of the questionnaire (α=0.97). Content and face validity of the questionnaires were also assessed by viewpoints of experts (by use of CVI and CVR formula). Finally, data analysis was done through descriptive statistics, SPSS and structural equation modeling by use of partial least squares (smart PLS) software. Findings: after data analysis 17 components and 64 criteria determined for Imam Khomeini maritime university. Evaluation components, in order of importance are 1- Academic leadership and management, 2- Faculty members, 3- Educational activities, 4- Satisfaction of stakeholders, 5- Laws and regulations, 6- Physical spaces, 7- Training activities, 8- Information and communication technology, 9- Staff, 10- Services, 11- Research activities, 12- Budget resources, 13- Students, 14- Strategic planning 15- Educational facilities, 16- Quality assurance system, 17- Knowledge management and organizational learning. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پیمان لطفی پورسبزی | lotfi پورسبزی
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

نادرقلی قورچیان |
استاد مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

حمیدرضا آراسته |
استاد دانشگاه خوارزمی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

حبیب الله سیاری |
دانشیار علوم دفاعی دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_24727_c5a06d2dead1ca5fd5567c51e3f5f063.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-326087.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات