این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۶، شماره ۲۳، صفحات ۱۴۵-۱۶۴
عنوان فارسی
بررسی میزان بکارگیری رسانههای نوین آموزشی؛ شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسئولین و معلمان ادارهی آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این تحقیق، بررسی میزان بکارگیری رسانههای نوین آموزشی، شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسئولین و معلمان اداره آموزش و پرورش شهر قائمیه بود. روش انجام این تحقیق توصیفی- پیمایشی و جامعهی آماری کلیهی مسئولین و معلمان اداره آموزش و پرورش قائمیه که 455 نفر بود. از کل جامعهی آماری تعداد 188نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. سپس پرسشنامهای حاوی 30 سؤال طراحی شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان و تحلیل گویه مورد بررسی قرار گرفت. آزمون «آلفای کرونباخ» پایایی آن راتأییدکرد (85/0=a). نتایج تحلیل دادههای تحقیق حاکی از اولویت بندی مؤلفهها و مشکلات بکارگیری رسانههای آموزشی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون فریدمن به ترتیب شامل: 1- برنامهریزی و محتوا، 2- سخت افزارو زیر ساختها، 3- نیروی متخصص و آموزش، 4- مسائل مالی، 5- مدیریت و اضطراب فناوری، 6- زمان و تراکم دانش آموزی، 7- باورهای سنتی،
8- انگیزش است. با توجه به آزمون فرید من میتوان گفت که اولویت بندی مؤلفهها معنیدار میباشد به این معنی که عامل برنامهریزی و محتوا اولین اولویت و عامل انگیزش آخرین اولویت را دارا بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانههای نوین آموزشی، موانع و مشکلات بکارگیری، آموزش و پرورش،
عنوان انگلیسی
Modern Media use and its Attributed Problems from the viewpoints of Staffs and Teachers in Charge: A Case Study at Ghaemiye Education Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Educational technology Use plays a very effective role in educational development. The purpose of this study was to determine the problems and obstacles of modern media use from the perspectives of Ghaemiye Education organization staffs and teachers in charge. The research method was descriptive. 188 out of 455 teachers and educational Staffs were randomly selected through simple random sampling. The required data were collected by the researcher-made questionnaire. Validity and reliability of the questionnaire were established by expert judgment and Cronbach’s Alpha respectively. Planning content, Hardware, infrastructure, Expertise and training, Financial Issues, anxiety management technology, Compression time student, Traditional belief, and Motivation were the components which were extracted from the instrument through exploratory factor analysis. According to the Friedman test, it can be said that the value of the priority component is (X
2
, 1073; df, 7; P<. 01). Therefore, planning and Motivation hat the highest and lowest priorities from the participants’ perspectives.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانههای نوین آموزشی, موانع و مشکلات بکارگیری, آموزش و پرورش
نویسندگان مقاله
علیرضا قاسمی زاد |
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_1372_6ca0d911b3d55bb150ddf753a60814ef.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات