این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 9 مهر 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۴۷-۶۲
عنوان فارسی
بررسی عوامل پیش بینیکننده در ایجاد اعتماد در روابط مدیران و دبیران دبیرستانهای دخترانه متوسطه نظری
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل پیش بینیکننده در ایجاد اعتماد در روابط مدیران و دبیران دبیرستانهای دخترانه متوسطه نظری در آموزش و پرورش شهر قزوین می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و دبیران دبیرستانهای دخترانه متوسطه نظری در آموزش و پرورش شهر قزوین می باشد. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای اعتماد (نیهان و مارلو،1997)، رهبری تحول آفرین (یس،1985)، عدالت رویه ای (نیهف و مورمن،1993) و حمایت سازمانی (هگواتر و دیگران، 2003) بهره گرفته شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه استفاده شده است. نتایج حاصله نشان داد که بین حمایت وعدالت ادراک شده، رهبری تحول آفرین و اعتماد رابطه مثبت معنادار وجود دارد. همچنین سبک رهبری تحول آفرین بیشترین تاثیر را بر روی اعتماد دارد و هر سه متغیر در سطح کمتر از 001/0 معنادار می باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد، حمایت سازمانی، عدالت رویه ای، رهبری تحول آفرین،
عنوان انگلیسی
Investigating the predictors of building trust in the relationships of girl high school principals and teachers in Qazvin City
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to investigate the factors that predict building trust in the relationships between managers and high school teachers in girls’ high school in Qazvin. Descriptive correlational study was used. The study population consisted of female high school principals and teachers in secondary education in Qazvin. Four questionnaires were used to collect the data, namely: trust questionnaire (Nyhan and Marlowe, 1997), transformational leaders questionnaire (Yasin, 1985), procedural justice questionnaire (Nyhf and Moorman, 1993), and organizational support questionnaire (Hgvatr and others, 2003). In order to analyze the data, Pearson correlation coefficient and multiple regression were used. The results showed that, there is a significant positive relationship between transformational leadership, the perceived justice support, and trust. Also the transformational leadership style has the greatest impact on confidence and all three variables are significant at a level of less than 001/0.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتماد, حمایت سازمانی, عدالت رویه ای, رهبری تحول آفرین
نویسندگان مقاله
نصیر داستان |
مدرس گروه مشاوره، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران.
فریده انصافداران |
دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
معصومه شهبازی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
ژاله رفاهی |
استادیارگروه مشاوره، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_1874_1a15336ef8d6abc2c42a278141582f52.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات