این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 شهریور 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۸، شماره ۲۹، صفحات ۷۱-۸۸
عنوان فارسی
شناسایی منابع وتجهیزات موثر در رتبهبندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق شناسایی منابع و تجهیزات موثر در رتبهبندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان بود. در این پژوهش چند جامعهآماری و چند روش نمونهگیری وجود داشت 1. جامعه منابع و محتوای مرتبط با موضوع، نمونهگیری از این جامعه با روش نمونهگیری هدفمند بود.2. جامعه متخصصان امر تعلیموتربیت، برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد.3. جامعه معلمان، مدیران مدارس و کارشناسان مقطع ابتدایی، برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی استفاده گردید. روش تحقیق، آمیخته اکتشافی نوع توسعهی ابزاری بود. ابتدا براساس روش تحقیق کیفی و تحلیل محتوای منابع مرتبط با موضوع و نظرخواهی از اساتید صاحبنظر به شناسایی مولفههای مهم منابع و تجهیزات موثر در رتبهبندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی پرداخته شد و درنتیجه تحقیق کیفی به تدوین ابزار اندازهگیری پرداخته شد. در مرحله کمی تحقیق، ابزار تدوینشده برای اندازهگیری نشانگرها بر روی نمونه 350 نفری از معلمان، مدیران و کارشناسان مقطع ابتدایی اجرا شد. برای تحلیل دادهها در روش کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمی برای تحلیل دادهها از آزمون دو جمله و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید. نتایج تحلیل محتوا، نظرخواهی از متخصصان چهار مولفه امکانات آموزشی، ساختمان و کیفیت ساختمان مدرسه، منابع مالی، ایمنی و بهداشت را در رتبهبندی و ارزشیابی مدارس موثر دانستهاند.این نتایج در بخش آزمون مدل نیز مورد تایید قرار گرفت که مقدارRMSEA برابر با 07/0 و مقدار CMIN برابر با 004/3 بود. مقدار پایایی ابزار تدوینشده با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با81/0 بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،منابع وتجهیزات&،quot،، &،quot،رتبه بندی&،quot،، &،quot، ارزشیابی عملکرد&،quot،،
عنوان انگلیسی
Identify resources and effective equipment in the ranking and evaluation of the performance of the elementary schools section in Kurdistan province
چکیده انگلیسی مقاله
This study was aimed identify resources and effective equipment in the ranking and evaluation of the performance of the elementary schools section in Kurdistan province. Mixed research methods have been used in this study. There were four statistical society community, Community resources and content, teachers, administrators, and experts in the primary section. It was known the components and dimensions based on the resources and content related to the subject and later was editing markers based on the results it. Measuring tools was carried out on a sample of 350 people from teacher, administers and and experts in the primary section. The results showed that Four-component educational facilities, the quality of the school buildings, financial resources and health and safety are effective in the evaluation and ranking of school performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,منابع وتجهیزات&,quot,, &,quot,رتبه بندی&,quot,, &,quot, ارزشیابی عملکرد&,quot
نویسندگان مقاله
محمدرضا فلسفی نژاد |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
علی دلاور |
استاد دانشگاه علامه طباطبائی
فرزاد زندی |
دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی
نور علی فرخی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
عباس عباس پور |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_2317_b3f77a198e11d2015c5a79a97f46b5d0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات