این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Physical Chemistry and Electrochemistry، جلد ۸، شماره ۲۹، صفحات ۷۱-۸۸

عنوان فارسی شناسایی منابع وتجهیزات موثر در رتبه‌بندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان
چکیده فارسی مقاله هدف این تحقیق شناسایی منابع و تجهیزات موثر در رتبه­بندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی در استان کردستان بود. در این پژوهش چند جامعه­آماری و چند روش نمونه­گیری وجود داشت 1. جامعه منابع و محتوای مرتبط با موضوع، نمونه­گیری از این جامعه با روش نمونه­گیری هدفمند بود.2. جامعه متخصصان امر تعلیم­وتربیت، برای انتخاب نمونه از روش نمونه­گیری هدفمند استفاده شد.3. جامعه معلمان، مدیران مدارس و کارشناسان مقطع ابتدایی، برای انتخاب نمونه از روش نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی استفاده گردید. روش تحقیق، آمیخته اکتشافی نوع توسعه­ی ابزاری بود. ابتدا براساس روش تحقیق کیفی و تحلیل محتوای منابع مرتبط با موضوع و نظرخواهی از اساتید صاحب­نظر به شناسایی مولفه­های مهم منابع و تجهیزات موثر در رتبه­بندی و ارزشیابی عملکرد مدارس مقطع ابتدایی پرداخته شد و درنتیجه تحقیق کیفی به تدوین ابزار اندازه­گیری پرداخته شد. در مرحله کمی تحقیق، ابزار تدوین­شده برای اندازه­گیری نشانگرها بر روی نمونه 350 نفری از معلمان، مدیران و کارشناسان مقطع ابتدایی اجرا شد. برای تحلیل داده­ها در روش کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمی برای تحلیل داده­ها از آزمون دو جمله و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده­ گردید. نتایج تحلیل محتوا، نظرخواهی از متخصصان چهار مولفه امکانات آموزشی، ساختمان و کیفیت ساختمان مدرسه، منابع مالی، ایمنی و بهداشت را در رتبه­بندی و ارزشیابی مدارس موثر دانسته­اند.این نتایج در بخش آزمون مدل نیز مورد تایید قرار گرفت که مقدارRMSEA برابر با 07/0 و مقدار  CMIN برابر با 004/3 بود. مقدار پایایی ابزار تدوین­شده با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با81/0 بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله &،quot،منابع وتجهیزات&،quot،، &،quot،رتبه بندی&،quot،، &،quot، ارزشیابی عملکرد&،quot،،

عنوان انگلیسی Identify resources and effective equipment in the ranking and evaluation of the performance of the elementary schools section in Kurdistan province
چکیده انگلیسی مقاله This study was aimed identify resources and effective equipment in the ranking and evaluation of the performance of the elementary schools section in Kurdistan province. Mixed research methods have been used in this study. There were four statistical society community, Community resources and content, teachers, administrators, and experts in the primary section. It was known the components and dimensions based on the resources and content related to the subject and later was editing markers based on the results it. Measuring tools was carried out on a sample of 350 people from teacher, administers and and experts in the primary section. The results showed that Four-component educational facilities, the quality of the school buildings, financial resources and health and safety are effective in the evaluation and ranking of school performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله &,quot,منابع وتجهیزات&,quot,, &,quot,رتبه بندی&,quot,, &,quot, ارزشیابی عملکرد&,quot

نویسندگان مقاله محمدرضا فلسفی نژاد |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

علی دلاور |
استاد دانشگاه علامه طباطبائی

فرزاد زندی |
دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی

نور علی فرخی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

عباس عباس پور |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی


نشانی اینترنتی https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_2317_b3f77a198e11d2015c5a79a97f46b5d0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات