این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 2 مهر 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۸، شماره ۳۲، صفحات ۶۵-۸۲
عنوان فارسی
تأثیر آموزش صلح بر مسئولیتپذیری دانشآموزان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش صلح بر مسئولیتپذیری دانشآموزان اجرا شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه کنترل بود. جامعهی آماری این پژوهش شامل دانشآموزان دختر پایهی سوم متوسطهی دوره اول شهرستان رودسر (223 نفر) بوده است که 38 نفر با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده و به صورت تصادفی 19 نفر، اعضای گروه آزمایش را تشکیل دادند و به همین تعداد، از طریق همتاسازی (از لحاظ سطح تحصیلات اولیا، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده) در گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامهی مسئولیتپذیری (مؤلفهی مسئولیتپذیریِ مقیاس شخصیتی کالیفرنیا) بود. یافتههای حاصل از اجرای آزمون آنکوا نشان داد که بین دو گروه از لحاظ متغیر وابسته تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی برنامههای آموزش صلح باعث افزایش مسئولیتپذیری دانشآموزان میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش صلح، مسئولیتپذیری، اخلاق زیستی،
عنوان انگلیسی
The Effectiveness of Peace Education on students' responsibility
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of present research is to impact of peace education on students' responsibility. The research method was experimental with preliminary and final test with a control group. The study population consisted of female students in Grade Rudsar city of the first period (223 Persons) in the academic was 93. 38 patients were selected with purposive sampling; and randomly assigned 19 Patients, the experimental group formed; and the same number of matched (in terms of parent education level, economic status, social and family) in the control group. Research instrument was a questionnaire responsibility (accountability component of the California Personality Inventory), respectively. The results of ANCOVA test showed that there is a significant difference between the two groups in terms of the dependent variable. In other words, peace education programs to increase the accountability of students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش صلح, مسئولیتپذیری, اخلاق زیستی
نویسندگان مقاله
اسماعیل کاظم پور |
گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران
مریم باباپور واجاری |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، کارشناس پژوهش آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، گیلان، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_2672_2aa2d94184fec8ae61a48819d429eb87.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات