این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۱۲۷-۱۵۲
عنوان فارسی
ارائه مدلی مناسب برای خدمت محوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و تعیین مولفه های خدمت محوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به منظور ارائه یک مدل مفهومی مناسب برای خدمت محوری و توسعه مبانی نظری آن بوده است . این پژوهش، ازنوع پژوهش های کاربردی و روش به کار گرفته شده در آن پیمایشی بوده ؛ جامعه پژوهش شامل دانشجویان دوره دکتری و اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران بوده که از میان آن ها 500 نفر از طریق فرمول حجم نمونه منطبق با متغیرهای کمی محاسبه گردید و نمونه ها از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای –طبقه ای انتخاب شدند .ابزار این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته ای مشتمل بر 74 گویه بوده و روش تحلیل داده ها با استفاده تکنیک معادلات ساختاری و تحلیل عامل انجام شد .نتایج و یافته های این پژوهش نشان داد که مقوله ها و ابعاد اساسی این پژوهش یعنی کیفیت خدمت محور، رهبری خدمت محور ، جو سازمانی خدمت محور ، یادگیری خدمت محور و مدیریت مشتریان خدمت محور در وضعیت مطلوبی (نمره 2.48 از میانگین 3) قرار ندارد و دیدگاه جامعه آماری این بود (4.6 از میانگین 3) که برای استقرار خدمت محوری و رسیدن به شرایط مطلوب ،مقوله های مورد اشاره می توانند به عنوان یک مدل مفهومی در ترسیم ارتقای خدمت محوری دانشگاه ها موثر باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خدمت محوری، رهبری خدمت، کیفیت خدمت، یادگیری خدمت، جو خدمت مدیریت مشتریان،
عنوان انگلیسی
Developing an appropriate model for service-oriented universities and higher education institutions
چکیده انگلیسی مقاله
This study was aimed to identify and determine service orientation components in universities and higher education centers in order to provide an appropriate conceptual model for service orientation and developing theoretical foundations in this regard .The research was recognized as an applied one and the research method of this study was descriptive survey. Statistical population of this study were Islamic Azad universities in Tehran. Performing sample size formula based on quantitative variables, the size of sample was calculated. 500 PHD students and faculty members were chosen through random multiple cluster sampling. Research data were collected using questionnaire including 74 items which was completed by them. Data analysis was performed by structural equation modeling and path analysis techniques. The results show that the score of factors identify service orientation quality, service orientation leadership, service orientation organizational climate, service orientation learning and service orientation client's management is (2.48 out of average 3) and it is not good. Based on the findings, the results obtained from the samples' opinion show that (4.6 out of 3 as an average) in order to deployment service orientation and achieving desirable conditions; aforementioned categories can be served as an effective conceptual model for improving service orientation in universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خدمت محوری, رهبری خدمت, کیفیت خدمت, یادگیری خدمت, جو خدمت مدیریت مشتریان
نویسندگان مقاله
صغری افکانه |
عضو هیات علمی دانشگاه رودهن و دانشجوی دوره دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران
پریوش جعفری |
عضو هیات علمی دانشیار دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه ازاد اسلامی تهران
حسن پاشا شریفی |
عضو هیات علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
نادر قورچیان |
عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_2877_438065e9f08181042fdeeb1960363b75.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات