Physical Chemistry and Electrochemistry، جلد ۱۱، شماره ۴۳، صفحات ۳۱۵-۳۳۲

عنوان فارسی اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر عملکرد شغلی کارکنان هنرستان های فنی مرودشت
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر افزایش عملکرد شغلی کارکنان هنرستان های فنی مرودشت بود  .روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بود . جامعه آماری شامل کلیه کارکنان هنرستان های فنی شهر مرودشت در سال تحصیلی 2015-2014 بودند . نمونه گیری در این پژوهش به صورت تصادفی ساده انجام شد . به این صورت که پس از کسب مجوز و اجرای پرسشنامه عملکرد شغلی ( 2013،halajian ،zohreh) از بین کارکنانی که نمره کمتری در پرسشنامه  گرفتند . 30 نفر به تصادف انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه (15 نفره ) جایگزین شدند. سپس گروه آزمایش 7 جلسه 5/1  ساعته آموزش عملکرد شغلی براساس نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز دریافت کردند و در گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت  و یکماه بعد آزمون پیگیری انجام شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره و آزمون تی همبسته مورد تحلیل قرار گرفتند . نتایج نشان داد که نظریه یادگیری اجتماعی موجب افزایش عملکرد شغلی و ابعاد آن شامل دانش شغلی ، مهارت شغلی ، نگرش و رفتار نیروی انسانی کارکنان هنرستان های فنی شده است . همچنین این نتایج در طول زمان پایدار است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز، عملکرد شغلی، کارکنان هنرستان های فنی،

عنوان انگلیسی The Effectiveness of Krumboltz’s social learning theory on vocational Performance of Technical school personnel in MARVDASHT
چکیده انگلیسی مقاله Current research examines the effectiveness of Krumboltz’s social learning theory to enhance vocational performance of technical schools personnel in marvdasht city , Research method was semi-experimental with pre-test ,post-test and control group . statistical community included all of the technical schools personnel in marvdasht year 2014-2015. Random sampling was used in current work . After performing the questionnaire of vocational performance by Halajian (1392) , 30 personnel with lower scores in the questionnaire were randomly selected and placed in to two experimental and control groups each with 15 numbers . Then, the experimental group received vocational performance teaching according to Krumboltz’s social learning theory7 sessions of 1.5 hours. No intervention was made in the control group And a follow-up test was performed a month later .Data was analyzed using some changeal covariance analysis and dependent t-test method . The results indicated that Krumboltz’s social learning theory has increased vocational performance and Dimensions of those (vocational knowledge , vocational skill , Attitude and human force behavior ) . also this results had permanent effect in the length of time.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز, عملکرد شغلی, کارکنان هنرستان های فنی

نویسندگان مقاله فاطمه زارعی |
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران

کاترین فکری |
استادیار گروه مشاوره ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت ، ایران


نشانی اینترنتی https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_4295_771893de262285aa6ebcc5af432a5d2b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات