این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
Physical Chemistry and Electrochemistry
، جلد ۱۴، شماره ۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ارائه مدل مشارکت فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (مورد مطالعه: دانشگاههای آزاد اسلامی استان هرمزگان)
چکیده فارسی مقاله
مقدمه و هدف: مطالعه حاضر با هدف ارائه مدل مشارکت فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان انجام شده است.
روش شناسی پژوهش: این مطالعه یک پژوهش آمیخته است که در بخش کیفی با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و برمبنای مصاحبه نیمه ساختاریافته با 20 نفر از خبرگان به ارائه مدل کیفی پرداخته شده است؛ همچنین در بخش کمی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی، بر اساس نظرات 390 نفر از دانشجویان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد استان هرمزگان، به بررسی اعتبار مدل کیفی پیشنهادی پرداخته شده است.
یافته ها: در بخش تحلیل مضمون، 51 مضمون پایه، 12 مضمون سازماندهنده و 1 مضمون فراگیر شناسایی گردید. همچنین نتایج تکنیک تحلیل عاملی تاییدی نیز برازش هر چهار مدل (مضامین فراگیر) پیشنهادی را تایید کرد.
بحث و نتیجه گیری: یافتههای این مطالعه میتواند ضمن ارائه بینش عمیق به تصمیمگیران ارشد و مدیران فرهنگی، زمینهساز مشارکت فرهنگی هرچه بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد (و سایر دانشگاهها) گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشارکت فرهنگی دانشجویان، رویکرد آمیخته، دانشگاه آزاد اسلامی،
عنوان انگلیسی
Presenting the Model of Cultural Participation of Islamic Azad University Students (Case Study: Islamic Azad Universities of Hormozgan Province)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The present study was conducted with the aim of presenting a model of cultural participation of Islamic Azad University students in Hormozgan province.
Research methodology: This study is a mixed research, in the qualitative section, using thematic analysis technique and based on semi-structured interviews with 20 experts, a qualitative model was presented. Also, in the quantitative section, using confirmatory factor analysis, based on the opinions of 390 students in different units of Hormozgan Azad University, the proposed qualitative model has been investigated.
Findings: In the theme analysis section, 51 basic themes, 12 organizing themes and 1 overarching themes were identified. The same results of the factor analysis technique also confirmed the fit of all four proposed models (overarching themes)
Conclusion: The findings of this study can provide insight to senior decision-makers and cultural managers, and become the basis for more cultural participation of Azad University (and other universities) students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مشارکت فرهنگی دانشجویان, رویکرد آمیخته, دانشگاه آزاد اسلامی
نویسندگان مقاله
زهرا صیافان |
گروه مدیریت آموزشی،واحد بندر عباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران
کلثوم نامی |
گروه مدیریت آموزشی،واحد بندر عباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران،(نویسنده مسئول)
مختار ذاکری |
گروه مدیریت آموزشی،واحد بندر عباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران
محمود صباحی زاده |
گروه مدیریت آموزشی،واحد بندر عباس،دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران
نشانی اینترنتی
https://jedu.marvdasht.iau.ir/article_6287_de9408a1aef4589af9d58053415e487f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات