این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 شهریور 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۴۲، صفحات ۵۴-۵۸
عنوان فارسی
اقدامات کاردرمانی برای توانبخشی پیشحرفهای و حرفهای کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
چکیده فارسی مقاله
زمینه: دانشآموزان دارای اختلال طیف اتیسم به دلیل داشتن مشکلاتی در زمینه مهارتهای اجتماعی و تحصیلی و تداوم این مشکلات تا بزرگسالی، در زمینه اشتغال نیز با دشواریهایی از قبیل اخراج، درآمد پایین و مشکلات هیجانی و رفتاری مانند عزتنفس پایین، افسردگی و پرخاشگری مواجه میشوند. هدف از این پژوهش ارایه راهکارهایی برای توانبخشی پیشحرفهای و حرفهای به معلمان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بود. نتیجهگیری: به دلیل اینکه معلمان مرجع آموزشی دانشآموزان دارای اختلال طیف اتیسم هستند، بنابراین با رابطه تنگاتنگ با کاردرمانها میتوانند در انطباق بهتر این افراد با محیط روزمره زندگی و اشتغال به آنها کمک کنند. از اینرو، به معلمان پیشنهاد میشود با تکیه بر مهارتهای زندگی، تحصیلی، حس لمسی، عمقی و بینایی، ایجاد موقعیتهای طبیعی برای آشنا کردن و کاهش استرس، برنامههای منظم، تکیه بر درک جزییات و هیجانات، هوشبهر غیرکلامی، درک زبانی و زبان بیانی و کارکردهای اجرایی به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در انطباق بهتر کمک کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Occupational Therapy Actions in the Direction of Pre-professional and Professional Rehabilitation in Children with Autism Spectrum Disorder
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Students with autism spectrum disorder are faced with serious challenges such as dismissal, low income, emotional and behavioral problems like self-respect, depression, and aggression in their employment course due to the difficulties- which continue into adulthood- in social and academic skills. The research aims to put forth solutions to pre-professional and professional rehabilitation for teachers of the children afflicted with autism spectrum disorder. Conclusion: As teachers are the only educational sources of the students, they make students better adapt to the daily life and working conditions with recourse to some basic skills by teaming up with the occupational therapists. The research concludes that teachers can help the children, afflicted with autism spectrum disorder, in better adaptation by relying on life skills, educational skills, perception, vision, coming up with natural situations in order to acquaint and reduce stress, systematic programs, perception of details and emotions, nonverbal IQ, language comprehension, expressive language, and executive functions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سینا توکلی | sina tavakoli
دانشگاه علوم بهزیستی
سید محمدعلی میری | seyed mohammad ali miri
دانشگاه علوم بهزیستی
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1306-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-323169.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کاردرمانی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات