این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۴۲، صفحات ۴۳-۴۶

عنوان فارسی وضعیت دهی کودکان دارای فلج مغزی در مدرسه
چکیده فارسی مقاله زمینه: از آن‌جایی که کودکان دارای فلج‌مغزی نیمی از طول روز را در مدرسه سپری می‌کنند، بنابراین اتخاذ وضعیت­های خاص می ­تواند در بهبود و پیشرفت جسمی آن‌ها تاثیرگذار باشد. این وضعیت‌ها افزون‌بر ایجاد بدشکلی­های ظاهری منجر به کاهش ظرفیت تنفسی و ریوی این کودکان می‌شود و در پی آن مشکلات دیگری را نیز به‌همراه دارد. نتیجه­‌گیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمه‌ای کوتاه، به بیان برخی راهکارهای کلی به‌منظور بهبود نشستن و وضعیت‌های مطلوب برای کودکان دارای فلج‌مغزی پرداخته شده که همه این راهکارها نیازمند یک همکاری چندجانبه توسط کاردرمانگران، معلمان، والدین و کارکنان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله وضعیت نشستن، کودکان دارای فلج‌مغزی، مدرسه

عنوان انگلیسی positioning of Children with Cerebral Palsy in School
چکیده انگلیسی مقاله Background: Children with CP spend half of a day in school; therefore, providing special facilities may lead to some physical improvements. The physical condition of children with CP is accompanied by physical deformities along with low breathing capacity and other problems. Conclusion: In this article, the general strategies for improving the condition of children with CP are stated. These strategies need to the coordination among related experts in performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Sitting posture, Children with CP, School

نویسندگان مقاله مرضیه پشم دار فرد | marziyeh pashmdar fard
دانشگاه علوم پزشکی زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Zanjan university of medical sciences)

مالک امینی | malek amini
دانشگاه علوم پزشکی ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1296-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-323167.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کاردرمانی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات