|
آموزش علوم دریایی، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۴-۳۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مالکیت روان شناختی و تجانس ارزش دانشگاه بر مشارکت دانشجویان با میانجی گری ارزش ویژه ی برند دانشگاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از مهمترین مولفه هایی که میتواند باعث پیشرفت و ترقی در نهادهای آموزشی گردد میزان مشارکت و همگرایی افراد موجود در سازمان در جهت بهبود فرآیندهای سازمان می باشد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر مالکیت روان شناختی دانشگاه و تجانس ارزش دانشگاه بر مشارکت دانشجویان با میانجیگری ارزش ویژهی برند دانشگاه است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی است و با استفاده از ابزار پرسشنامه روش پیمایشی دادههای مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه یزد هستند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 184 پرسشنامه میان دانشجویان دانشگاه یزد توزیع و جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart PLS انجام شده است. یافتههای پژوهش تاثیر مالکیت روانشناختی و تجانس ارزش دانشگاه بر مشارکت دانشجویان با میانجیگری ارزش ویژهی برند دانشگاه را تأیید میکند. در واقع یافتهها نشان میدهند که افزایش مالکیت روانشناختی دانشجویان و هم جنس بودن ارزشهای آنها با دانشگاه، به واسطه ارزش ویژه برند باعث افزایش مشارکت دانشجویان نسبت به دانشگاهی که در آن تحصیل میکنند خواهد شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مالکیت روان شناختی،
تجانس ارزش،
ارزش ویژه ی برند،
مشارکت با برند، |
|
عنوان انگلیسی |
The effect of psychological ownership and university value congruence on student engagement with the mediation of university brand equity |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
One of the most important components that can cause progress in educational institutions is the level of engagement and convergence of people in the organization to improve the processes of the organization. The purpose of this research is to investigate the effect of psychological ownership and value congruence of the university on students' engagement with the mediation of university's brand equity. The current research is practical in terms of its purpose and the required data has been collected using the questionnaire tool of the survey method. The statistical population of this research is the students of Yazd University, and 184 questionnaires were distributed and collected among the students of Yazd University using a simple random sampling method. Data analysis was done using structural equation modeling and using Smart PLS software. The findings of the research confirm the effect of psychological ownership and value congruence on student engagement through the mediation of university's brand equity. In fact, the findings show that increasing students' psychological ownership and their values being the same as the university, due to the brand equity, will increase students' participation in the university where they study. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مالکیت روان شناختی,
تجانس ارزش,
ارزش ویژه ی برند,
مشارکت با برند |
|
نویسندگان مقاله |
امیررضا کنجکاو منفرد | دانشیارمدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
زهرا زبرجدی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی)، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، ایران
نادیا السادات نمکی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی)، گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_248006_ada68d9f2a914283dd718b6d7f853932.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|