آموزش علوم دریایی، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱-۱۲

عنوان فارسی شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر سیستم آموزشی موسسات دریایی استان بوشهر با استفاده از AHP
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر سیستم آموزشی موسسات دریایی استان بوشهر به منظور بهبود عملکرد آنان در آموزش و تربیت دریانوردان ماهر بوده است. این مطالعه از نوع تحقیق آمیخته اکتشافی بوده و از تکنیک سلسله مراتبی برای رتبه بندی عوامل شناسایی شده استفاده کرده است. ابتدا، با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای عوامل موثر بر آموزش دریانوردان در موسسات آموزش دریایی مشخص شده‌اند که نتایج این بخش نشان داده‌است که این عوامل در قالب سه دسته‌ی کلی کیفیت آموزش، کیفیت ارائه خدمات و انگیزش قرار می‌گیرند. جهت گردآوری داده‌های پژوهش، ماتریس مقایسات زوجی هر یک از مولفه‌ها و گروه‌ها با استفاده از قضاوت و نظر پنج نفر از فارغ‌التحصیلان، مدرسان و مالکین این موسسات و کارشناسان ایمنی و آموزش بندر بوشهر تدوین و تکمیل شده‌اند. نتایج تکنیک سلسله مراتبی نشان داده‌است که در میان این سه دسته، کیفیت ارائه خدمات نسبت به بقیه دسته‌ها در اولویت می‌باشد، همچنین، در میان زیرمعیارهای کیفیت ارائه خدمات، زیرمعیار بکارگیری تجهیزاتی همچون وسایل کمک‌ناوبری و سیمیلاتور در حین تدریس مهمترین عامل می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله STCW، آموزش دریانوردان، موسسات آموزشی، استان بوشهر، AHP،

عنوان انگلیسی Identifying and prioritization of affecting factors on Training System of Marine Institution of Bushehr Province by AHP
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to identify and prioritize the factors affecting on training system of marine institution of Bushehr provinceto improve their performance in training of skilled seafarers.Exploratory mixed method and AHP method for Prioritizing identified factors are used in this paper. Firstly, factors effect on training of seafarers in maritime institutions identified by library study. Results of this part show these factors are categorized in three general groups: quality of training, quality of services and motivation. To collect research data, matrix of paired comparisons for each of the groups are prepared and completed by using the judgmentfive undergraduate, teachers and owners of these institutions and safety and training experts of Bushehr port. AHP technique’s results show that among these categories, service quality is the first priority. Also among sub factors of service quality, use of equipment, such as navigation aid tools and simulator, is the most important sub factor.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حیدر زارع |
دانشجوی دکتری مدیریت سازمان بنادر و کشتیرانی
سازمان اصلی تایید شده: سازمان بنادر و کشتیرانی

عبدالعزیز آبتین |
استادیار مدیریت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)

رویا حقی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت پردیس دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_20285_a130e0c1096d9044046ae9b790f5fb68.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-322424.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات