این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 4 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۲۶، شماره ۱۰۱، صفحات ۱۰۷-۱۲۸
عنوان فارسی
شناسایی مؤلفههای محیط یادگیری شخصی شده در آموزش مهندسی با فناوری هیبریدموک
چکیده فارسی مقاله
سرعت رشد و تغییر دانش در رشته های مهندسی، منجر به احساس نیاز به رویکردهای جدید شده است. نظریه ارتباطگرایی با قرار دادن یادگیرنده در مرکز یادگیری و ارائه تعریف جدیدی از یادگیری، این مشکل را مرتفع کرده است. موکها، براساس این نظریه، تجربه موفقی بودهاند. اخیراً پژوهشگران، هیبریدموکها را با ترکیب خاصیت توزیع پذیری ایکسموکها و خاصیت شبکهای سیموکها، برای کسب مهارتهای آزاد معرفی و نتایج مثبتی را ارائه دادهاند. برای دستیابی به هدف پژوهش که شناسایی مؤلفههای محیط یادگیری شخصی شده در آموزش مهندسی با فناوری هیبرید موک میباشد، با روش تحلیل محتوای کیفی، مؤلفهها در سیموکها و ایکسموکها، بررسی گردید. بدین منظور از جامعه آماری پژوهشهای الکترونیکی مرتبط، 41 پژوهش داخلی و خارجی به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شد. سپس دادهها، با مصاحبه با 7 نفر از صاحبنظران این حوزه، به اشباع نظری رسید. پس از آن دادهها تحلیل کیفی و مضامین مرتبط کدبندی و مقولههای خودآموزی، خودانگیزشی، خودراهبری، شخصیسازی، ارزشسنجی ارتباط، ایجاد تقویت و حذف ارتباط و بسترشبکه اجتماعی در دو گروه استقلال فردی و شبکه سازی بدست آمدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هیبریدموک،یادگیری تطبیقی،یادگیری شخصی شده،ارتباطگرایی،آموزش مهندسی،
عنوان انگلیسی
IDENTIFY THE COMPONENTS OF PERSONALIZED LEARNING IN ENGINEERING EDUCATION WITH HYBRID MOOC TECHNOLOGY
چکیده انگلیسی مقاله
: The speed of growth and change of knowledge in engineering fields, has led to the need for new approaches. Connectivism theory has solved this problem by placing the learner at the center of learning and providing a new definition of learning. MOOCs have been a successful experience based on this theory. Recently, researchers have introduced hybrid MOOCs by combining the distributive property of xMOOCs and the network property of cMOOCs to earn diverse skills and presented positive results. In order to achieve the goal of the research, which is to identify the components of the personalized learning environment in engineering education with hybrid MOOC technology, the components in cMOOCs and xMOOCs were investigated with the method of qualitative content analysis. For this purpose, 41 domestic and foreign researches were selected from the statistical population of related electronic researches by purposeful sampling method. Then, the data reached theoretical saturation by interviewing 7 experts in this field. Then, the data were qualitatively analyzed and the related themes of coding and the categories of self-learning, self-motivation, self-leadership, personalization, evaluation of communication, creation of strengthening and elimination of communication and social network platform were obtained in two groups of individual independence and networking.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هیبریدموک,یادگیری تطبیقی,یادگیری شخصی شده,ارتباطگرایی,آموزش مهندسی
نویسندگان مقاله
فاطمه شرزه ئی |
دانشگاه پیام نور
نازیلا خطیب زنجانی |
علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
مرجان معصومی فرد |
دانشگاه پیام نور
نصیبه پور اصغر |
دانشگاه پیام نور
محمدرضا سرمدی |
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
https://ijee.ias.ac.ir/article_190582_d2a17b679eb98b860064f8fcc5c4cfcd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات