این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 4 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۲۶، شماره ۱۰۱، صفحات ۲۵-۴۵
عنوان فارسی
بررسی کاربرد متاورس در حوزه آموزش در دانشگاه ها
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به بررسی کاربرد متاورس در زمینه آموزش عالی میپردازد. متاورس به دنیای واقعیت مجازی اشاره میکند که در آن کاربران قادرند به کمک تصاویر سه بعدی با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، همچنین به بررسی مزایا و چالشهای بالقوه ادغام متاورس در محیط های دانشگاهی پرداخته می شود و انواع متاورس از جمله واقعیت افزوده، لایف لاگینگ، دنیای آینهای و واقعیت مجازی و کاربردهای آنها مورد بحث قرار میگیرد. مزایای استفاده از متاورس در آموزش عالی، فرصت های جدیدی برای ارتباطات اجتماعی ارائه میکند، خلاقیت را ارتقا می دهد و تجربیات یادگیری جدید از طریق مجازی سازی ارائه میکند. با این حال، این تحقیق محدودیتهایی مانند اشکالات احتمالی در ارتباطات اجتماعی، نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و چالش ادغام تجربیات متاورس با دنیای واقعی ارائه میدهد. برای پیاده سازی متاورس در محیط های آموزشی، اساتید می بایست درک دانشجویان از متاورس را تجزیه و تحلیل کنند و پلتفرم هایی توسعه دهند که امنیت دادهها را در اولویت قرار دهد. در نتیجه، متاورس با ارائه محیط مجازی منحصربه فرد برای یادگیری، امکاناتی برای تغییر آموزش عالی ارائه میدهد. البته، بررسی دقیق مزایا و محدودیتهای آن برای ادغام موفقیت آمیز در برنامه های درسی ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
متاورس،آموزش عالی،واقعیت مجازی،واقعیت افزوده،برنامههای آموزشی،
عنوان انگلیسی
INVESTIGATING THE USE OF METAVERSE IN THE FIELD OF EDUCATION IN UNIVERSITIES
چکیده انگلیسی مقاله
This paper discusses the application of Metameres in the field of higher education. Metaverse refers to a virtual reality world where users can interact with others using three-dimensional images. It also examines the potential benefits and challenges of integrating Metaverse into academic environments, discussing various types of Metaverse such as augmented reality, lifelogging, mirror world, virtual reality, and their applications. The advantages of using Metaverse in higher education provide new opportunities for social interactions, enhance creativity, and offer new learning experiences through virtualization. However, this research presents limitations such as potential issues in social interactions, concerns about privacy, and the challenge of integrating Metaverse experiences with the real world. To implement Metaverse in educational environments, instructors should analyze students’ understanding of Metaverse and develop platforms that prioritize data security. As a result, Metaverse provides a unique virtual environment for learning, offering facilities for higher educational transformation. It should be noted that a thorough examination of Metaverse advantages and limitations for successful integration into educational programs is essential.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
متاورس,آموزش عالی,واقعیت مجازی,واقعیت افزوده,برنامههای آموزشی
نویسندگان مقاله
رضا محمدحسنی |
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
حورا حامدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://ijee.ias.ac.ir/article_192706_8776ea3d3f2ee2f41b557cedc39704ff.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات